خبرگزاری کار ایران

تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش سال ۹۳ در دست نهایی شدن است

کد خبر : ۱۳۲۵۱۲

سازمان سینمایی از هر فیلمسازی که با رعایت قوانین و مقررات بتواند مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند؛ حمایت خواهد کرد.

ایلنا: روند تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش سال ۹۳، بر ریل تفاهم و همکاری و با انسجام و اراده مصمم اعضاء، با برگزاری پنجمین جلسه این گروه به مقصد نهایی نزدیک می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با حضور همه اعضاء در سازمان سینمایی برگزار شد، «محمد احسانی» معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مستمر و با انگیزه حاضرین در ارائه پیشنهادات سازنده و مثمر ثمر برای تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش در سال آتی اظهار داشت: شرایط برای بهبود اوضاع و حرکت به سمت و سوی شرایط بهتر در سینما فراهم است و باعثخوشحالی است که تصمیم گیران در این جمع مسائل را صرفأ به نفع صنف خود نمی‌بینند و ما هم به عنوان مسئولین سینما با فراهم کردن شرایط و ایجاد فضای مناسب، بستر را برای ساخت فیلمهایی که مخاطب را جذب کنند آماده خواهیم کرد و به عبارتی دیگر سازمان سینمایی از هر فیلمسازی که با رعایت قوانین و مقررات بتواند مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند حمایت خواهد کرد.

در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص گروه بندی‌های سینمایی، نوبت بندی اکران فیلم‌ها در سال ۹۳ با توجه به امکانات نمایشی محدود و تقاضای زیاد، بسته‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلمهای مخاطب خاص و احیای بازار نمایش خاگی برای دیده شدن فیلم‌هایی که قابلیت اکران عمومی ندارند ارائه و مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

ایجاد بستر برای نظم در تولیدات با کیفیت و در عین حال مورد اقبال مخاطب و پیش بینی برای شرایط جدیدی که به واسطه راه‌اندازی سیستم دیجیتال با کم شدن هزینه‌های کپی فیلم‌های مناسب اکران بوجود خواهد آمد از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه در خصوص آن صحبت شد.

همچنین «شورای صنفی نمایش» موظف به راه اندازی سایت اطلاع رسانی شد.

نظر به مسیر طی شده در بررسی بندهای آیین نامه پیشنهادی و اراده مصمم اعضاء در تکمیل این پروسه، نهایی شدن تدوین آیین نامه اکران سال ۹۳ در جلسه آینده محتمل خواهد بود.

جلسه صبح امروز –شنبه ۷ دی - با حضور «علیرضاسرتیپی»، «مرتضی شایسته»، «همایون اسعدیان»، «علی آشتیانی‌پور»، «سید جمال الدین ساداتیان»، «محمد رضا صابری»، «غلامرضا فرجی»، «محمد قاصد اشرفی»، «علیرضا داوود‌نژاد»، «محمد احسانی» و «محمد رضا فرجی» در سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه بعدی تدوین آئین نامه شورای صنفی نمایش روز دوشنبه همین هفته– ۹ دی - برگزار خواهدشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز