خبرگزاری کار ایران

چنگیز حسنی:

استکبار ستیزی وجه مشترک آثار بخش بین الملل جشنواره جام جم است

کد خبر : ۱۳۰۰۲۱

نباید فراموش کنیم موضوع مقاومت و بیداری اسلامی مربوط به یک کشور خاص نیست و بر این اساس آثاری هم درباره وقایع دیگر کشور‌ها مثل لیبی و تونس به دبیرخانه جشنواره رسیده که برای داوری در اختیار ما قرار داده شده است.

ایلنا: داور بخش بین‌الملل سومین جشنواره تلویزیونی جام جم درباره آثار رسیده به این بخش گفت: تاکنون نیمی از مستندهای این بخش را دیده‌ام و می‌توانم بگویم آثار رسیده از سطح قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، چنگیز حسنی با اشاره به موضوع بخش بین‌الملل که حول محور مقاومت و بیداری اسلامی برگزاری می‌شود؛ اظهار داشت: در همه آثار رسیده به طور مستقیم و غیرمستقیم نگاه استکبارستیزی مشهود است.

وی ادامه داد: در میان آثاری که تاکنون دیده‌ام برنامه‌های مربوط به غزه و مصر بیشتر بوده است که این مهم به دلیل حساسیت بیشتر این دو موضوع در یکی دو سال اخیر بوده است.

حسنی افزود: البته نباید فراموش کنیم موضوع مقاومت و بیداری اسلامی مربوط به یک کشور خاص نیست و بر این اساس آثاری هم درباره وقایع دیگر کشور‌ها مثل لیبی و تونس به دبیرخانه جشنواره رسیده که برای داوری در اختیار ما قرار داده شده است.

داور بخش بین الملل جشنواره جام جم گفت: اگرچه در دوره اول برگزاری این بخش بنا به تصمیم برگزارکنندگان جشنواره آثار تولید و پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران در جشنواره حضور ندارند ولی امیدوارم از دوره بعد آثار برنامه‌سازان ایرانی هم در این بخش شرکت داده شود.

وی افزود: البته ناگفته نماند این تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره برای مهیا شدن فرصت بیشتر برای برنامه سازان دیگر کشور‌ها بوده است.

مدیر رسانه‌های بین الملل صداو سیما همچنین برگزاری بخش بین الملل در جشنواره جام جم را آغازی برای برقراری ارتباط با تلویزیون‌ها خارجی و برنامه سازان دیگر کشور‌ها دانست و گفت: همینکه فراخوانی منتشر می‌شود و آثار برنامه سازان دیگر کشور‌ها ارسال می‌شود یعنی یک ارتباط دوسویه خوبی برقرار شده است.

حسنی اظهار داشت: این ارتباط می‌تواند ادامه پیدا کند و ممکن است به خرید آثار و پخش آن‌ها هم منتج شود و حتی در مرحله بعد می‌توانیم برای تولید مشترک با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: به هر حال در این مسیر ما ظرفیت‌های موجود در رادیو و تلویزیون‌های دیگر کشور‌ها را شناسایی می‌کنیم و آن‌ها هم کار ما را ارزیابی می‌کنند و این فرایند به برقراری ارتباط منجر خواهد شد.

حسنی همچنین به آثار کشورهای اروپایی حاضر در جشنواره اشاره کرد و گفت: شاید برای حرف زدن در این باره زود باشد چرا که هنوز حدود نیمی از کار‌ها دیده شده اما تا همینجا هم می‌توان گفت آثار تلویزیون‌های اروپایی هم قابل توجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز