خبرگزاری کار ایران

«خونه» با ناصر ملک مطیعی در جشنواره سینما حقیقت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۸

مستند بلند «خونه» به کارگردانی «خدایار قاقانی» درباره عمارت قدیمی «میرزاحسن مستوفی‌الممالکی» از مردان خوشنام تاریخ قاجار و پهلوی‌ست که در منطقه گلوبندک تهران قرار دارد.

ایلنا: ناصر ملک مطیعی با حضور در فیلم مستند «خونه» در هفتمین جشنواره سینما حقیقت حضور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، مستند بلند «خونه» به کارگردانی «خدایار قاقانی» درباره عمارت قدیمی «میرزاحسن مستوفی‌الممالکی» از مردان خوشنام تاریخ قاجار و پهلوی‌ست که در منطقه گلوبندک تهران قرار دارد.

این عمارت ۱۲۵ساله، یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های سینمای ایران نیز بوده و فیلم – مجموعه سلطان صاحبقران(به کارگردانی علی حاتمی) که «ناصر ملک مطیعی» به نقش «امیرکبیر» در آن حضور داشت، از نخستین آثاریست که از این خانه به عنوان لوکیشن استفاده شده است. این موضوع بستری می‌شود برای ایجاد این پرسش که «خونه» در دنیای امروز چه مفهومی برای انسان دارد.

تصویربرداری مستند بلند «خونه». در ابتدا سال ۱۳۸۳ با تصویربرداری «شهید سیدمهدی می‌رافضلی»(از عکاسان و خبرنگاران حاضر در هواپیمای c - ۱۳۰ حامل حبرنگاران) اغاز شد، اما به دلیل محدود بودن بودجه و امکانات متوقف ماند و سرانجام تصویربرداری آن در دوفاز؛ در زمستان ۱۳۹۰ و تابستان ۱۳۹۱ انجام و اواخر سال ۱۳۹۱ آماده نمایش شد.

این مستند در زمان ۷۴ دقیقه: از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و پنجشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن اصلی سینما فلسطین نخستین نمایش خود را در جشنواره دارد و روز ۲۳ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ سینما سپیده نیز نمایش دیگر خواهد داشت.

این مستند به «علی حاتمی»، «واروژان» و «شهید مسیدمهدی می‌رافضلی» تقدیم شده است.

فهرست عوامل فیلم عبارتنداز: پژوهش، طرح، کارگردان و تدوین: خدایار قاقانی - مدیر تصویربرداری: داود عباسی(با یادی از شهید سیدمهدی می‌رافضلی) – دستیار تصویربردار: احسان عباسی - صدابردار: ایمان بازیار - عرفان ابراهیمی - صداگذار: عرفان ابراهیمی - برنامه ریز و دستیار کارگردان: بهنوش ناصرپور - مدیر تولید: حمید قاقانی - مدیر تدارکات: میلاد مهرابی - عکاس: سمیرا انصافی - مشاور کارگردان: محمدرضا اصلانی و علی عبدالله‌زاده - مشاور تدوین: وحید قاضی - طراح پوس‌تر و اقلام تبلیغاتی: محسن محروقی - مترجم زیرنویس انگلیسی: پرتو مهتدی - تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خدایار قاقانی.
با حضور(پروانه‌ها)؛
آیدین آغداشلو - محمدرضا اصلانی - اشکان امینیان - سیدعبدلله انوار – لوریک ترهوانسیان - زنده یاد فریدون حافظی - نصرالله حدادی – ویگن داودی - محمدعلی سپانلو - همایون شهنواز – محمدرضا مدنی - زنده یاد شهین مستوفی الممالکی - ناصر ملک مطیعی - علی معلم - لیلا معیری - سیدعلیرضا می‌رعلینقی - زنده یاد دکتر احسان نراقی - جهانگیر هدایت و امیرهمایون ابراهیمی(پسر بچه).

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز