خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران اعلام شد:

آخرین تصمیمات ایوبی درباره بودجه سینما و فیلم‌های توقیف شده

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۱۴

بودجه سازمان سینمایی در سال آینده ۸درصد افزایش پیدا کرده. بودجه فیلم فاخر ۱۰ میلیارد تومان است / بسیاری از فیلمهایی که گفته می‌شود توقیفی هستند؛ توقیف نشده‌اند بلکه تعلیق شده‌اند.

ایلنا: حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) معتقد است که فیلم توقیفی امروز وجود دارد بلکه بسیاری از فیلم‌هایی که از آن‌ها به عنوان توقیفی نام برده می‌شود، تعلیقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی درباره بودجه سازمان سینمایی در سال ۹۳ گفت:
بودجه سازمان سینمایی نسبت به دوره‌های گذشته ۸ درصد افزایش داشته است و باتوجه به مشکلاتی که کشور دارد افزایش ۸ درصدی بودجه جای تشکر دارد البته ما برای افزایش بودجه رایزنی‌های مختلفی کردیم و با وزیر هم صحبت کردیم و بودجه‌ای که ما تقاضا کرده بودیم بیشتر از این میزان است اما از همین مقدار هم راضی هستیم.

وی ادامه داد: در سالهای قبل مشکل سینمای ایران تنها پول نبود بلکه مشکلات دیگری بوده است که باید رفع شود اما کسانی که دلسوز سینما هستند اگر بییند که بودجه کم شده است؛ قطعا ناراحت می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره بودجه فیلمهای فاخر گفت: در بودجه امسال ۱۰ میلیارد تومان برای فیلم فاخر درنظر گرفته شده است و ما به زودی اعلام می‌کنیم که فیلم فاخر چیست و چقدر برای آن هزینه می‌کنیم.

ایوبی ادامه داد: ما مشکلی با هزینه کردن بودجه فیلم فاخر نداریم بلکه نگاه ما به فیلم فاخر با گذشته متفاوت است و به زودی تعریف و انتظار خود از فیلم فاخر را مشخصا اعلام می‌کنیم.

وی درباره فیلمهایی که از سالهای گذشته تولید شده‌اند ولی به دلایل مختلف امکان اکران و دریافت پروانه نمایش نداشتند،؛ گفت: بین توقیف و تعلیق باید فرق قایل شد. بسیاری از فیلم‌ها توقیفی نیستند بلکه بررسی نشده‌اند و تعلیقی هستند و فیلمهای که بررسی نشده‌اند در حال بررسی هستند و یکی دو فیلمی که دیده شده، امیدوار کننده است و به وقتش وضعیت آن‌ها اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز