خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی از طرح خانه هنر هریس مطرح شد:

ارتقاء سطح فرهنگ جامعه از نان شب واجب‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۶۶

امروز همه در کوچه و خیابان و تاکسی از مشکل فرهنگی حرف می‌زنند درحالیکه راه‌حل مشکلات فرهنگی راه‌اندازی مراکز فرهنگی مانند خانه هنر هریس است.

ایلنا: مراسم رونمایی از طرح معماری خانه هنر هریس در آذربایجان شرقی شب گذشته(۱۹ آذر) در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال گذشته زلزله مهیبی در استان آذربایجان شرقی و شهرستان هریس باعثتخریب و همچنین کشته شدن جمعی از هموطنان شد. از‌‌‌ همان زمان گروهی از سینماگران تلاش کردند تا با جمع آوری کمک‌های مردمی پایه‌گذار تاسیس یک مکان فرهنگی با قابلیت‌های مختلف باشند.

پرویز پرستویی در کنار کمال تبریزی و رضا می‌رکریمی بنیانگذار این طرح بودند و با حضور در جلوی سینما آزادی تهران و شهر تبریز کمک‌های مادی بسیاری را جمع کردند.

پرویز پرستویی با اشاره به این طرح گفت: ما درحالی بنای این کار خیر را گذاشتیم که مورد هجوم قرار گرفته بودیم و بیش از یک سال و نیم توسط مدیران قبلی از ما و خانه سیتنما به عنوان یک خانه فساد و یک خانه سیاسی نام برده می‌شد در حالیکه ما می‌خواستیم چنین کارهایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: فکر اولیه و ایده اولیه از درون خانه سینما به وجود آمد اما از آنجا که ما مورد حمله قرار گرفته بودیم؛ ناچار بودیم که اسمی از خانه سینما نبریم و بگوییم این طرح را کمال تبریزی، رضا میرکریمی و من اجرا می‌کنیم درحالیکه ما فقط در این طرح خادم مردم بودیم.

وی در ادامه افزود: خوشحالم که امروز با کمک جمعی از خیرین تهران بزرگ و نیکوکاران هریس و در زمانی که ایوبی به عنوان ناجیان هنر و ناجیان سینما در دوره یازدهم حضور پیدا کردند، رونمایی می‌شود.

بیژن صیفوری که با هدف کمک به این طرح با مردم هریس نمایشگاه خیریه‌ای را با همکاری سایر هنرمندان در گلری سین برگزار کرده بود، گفت: امروز همه در کوچه و خیابان و تاکسی از مشکل فرهنگی حرف می‌زنند درحالیکه به نظر من راه حل مشکلات فرهنگی راه اندازی چنین مراکزی است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که همه به فکر کمک‌های فوری و ابتدایی به زلزله زدگان بودند طرح راه‌اندازی خانه فرهنگ و هنر هریس باعثشد تا یک کار ماندگار در بخش فرهنگ در این منطقه انجام شود و این کار می‌تواند الگو باشد.

زین الدین هریس‌نژاد عضو شورای شهر هریس نیز گفت: من ابتدا باید بازشدن خانه سینما را تبریک بگویم زیرا خبر باز شدن خانه سینما برای گروهی که مخالف آن بودند کمتر از خبر وقوع زلزله نیست. این خانه سینما خانه سینمای مردم ایران است و افتخار می‌کنم که هنرمندان عزیز کشور امروز آبرو و هنر خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای مردمی که آسیب وحی و روانی دیده‌اند تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: من در جریان این زلزله هنرمند مردمی بودن را متوجه شدم زیرا هنرمند مردمی بودن هزینه می‌خواهد و کسانی که این کار را کردند این هزینه را دادند.

رئیس شورای شهر هریس ادامه داد: ما در شورا با تمام وجود از این طرح حمایت می‌کنیم زیرا معتقدیم ساخت چنین خانه و مجتمعی بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: امروز مساله ارتقاء هنر و فرهنگ در سطح جامعه از پرداخت یارانه و حتی نان شب هم واجب‌تر است.

غلامرضا کاظم دینان نیز طی سخنانی گفت: من در این کار فقط یک همکاری کوچک کردم اما می‌خواهم بگویم که برای انجام کار خیر پول داشتن مهم نیست زیرا کار خیر پل نمی‌خواهد بلکه لیاقت می‌خواهد و کسی که برای انجام کار خیر لیاقت دارد قطعا انسان است.

شادمهر راستین نیز که در اجرای این طرح همکاری دشت به روی سن آمد و بعد از تشکر از کسانی که در این کار خیر همکاری داشتند؛ پیام سیدمحمد بهشتی را قرائت کرد.

سید محمد بهشتی در پیام خود آورده است: معمار اصلی این جهان را به ما سپرد که خان‌ای بسازیم از مهر. اینک مناسبتی خوش نشست‌ایم تا گره از زلف یار باز کنیم و به یاد آوریم که باید به عهد خویش بمانیم که خانه هنر را به اهلش در هریس بسپاریم.

من به همراه دکتر تقی‌زاده و دیگر دوستان طرحی را که درشان مردمان دیار آذربایجان باشد و همساز و هم نوای خطه هریس و بازتاب هم دردی سینماگران و هنرمندان با هم وطنان آسیب دیده‌شان را انتخب کردیم و شکرگذار‌ایم فرصت هم دلی هستیم که به ما ارزانی شد.

فرامرز پارسی طراح طرح معماری خانه هنر هریس با شاره به جزئیات این طرح گفت: زمین این طرح ۲۰۰۰ متر مربع است و قرار شده یکی از افراد ۱۰۰۰ متر دیگر نیز کمک کند. قرار است در این طرح مجتمعی فرهنگی - هنری که دارای سالن سینما، گالری، سالن تئا‌تر، کلاس‌های آموزشی، کافی شاپ باشد ساخته شود. ما به دنبال این هستیم که این محل به فضای برای گفتگوهای مردم با یکدیگر و گفتگوهای فرهنگی تبدیل شود.

در این مراسم از خیرین و مشارکت کنندگان در ساخت و طراحی معماری خانه هنر هریس تقدیر شد.

در این مراسم حجت الله ایوبی، محمد مهدی عسگرپور، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، جابر قاسمعلی، مهتاب کرامتی، امیر اثبانی، رضا میرکریمی، محمد سریر، کمال تبریزی، فرهاد توحیدی، شادمهر راستین، رضا سعیدی‌پور، همایون ارشادی و ترابی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز