خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رضاداد مطرح شد:

سالن رسانه‌ها را در جشنواره فیلم فجر از سایر نهاد‌ها جدا کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۸۶

پیشنهاد می‌کنیم اختصاص یک سالن سینمای مجزا با کیفیت مناسب و ظرفیت کافی به منتقدان و نویسندگان سینمایی را در دستور کار قرار دهید. بدیهی است انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی آمادگی مدیریت سینمای منتقدان و رسانه‌ها را دارد.

ایلنا: با نزدیک شدن زمان برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران طی نامه‌ای به علیرضا رضا داد؛ دبیر جشنواره با گلایه از وضعیت سالهای پیش برج میلاد که عنوان سینمای رسانه را یدک می‌کشد ولی میزبان بسیاری از افرادمتفرقه و غیر مرتبط با رسانه بود؛ درخواست جدا سازی سالن رسانه‌ها از میهمانان نهاد‌ها را در جشنواره مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، متن نامه طهماسب صلح جو(رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی) که اختصاصا برای ایلنا ارسال شده؛ بدین شرح است:

جناب آقای رضاداد

دبیر محترم سی و دومین جشنواره فیلم فجر

مستحضرید که در چند سال اخیر، جشنواره فیلم فجر به صورت متمرکز در برج میلاد برگزار شده است متأسفانه در این چند دوره، حضور اقشار مختلف و ناهمگون مهمانان حاضر در کاخ جشنواره، برج میلاد را به فضایی نامناسب برای اهالی رسانه بدل کرد.

صدور کارت‌های فراوان، که بسیار بیش از ظرفیت سالن نمایش بالغ می‌شد، این مشکلات را مضاعف کرد و باعثشد منتقدان و اهالی رسانه غالباً در یافتن صندلی برای تماشای فیلم با مشکل مواجه شوند.

تداوم این شرایط غیرمحترمانه موجب شد بسیاری از منتقدان و نویسندگان، عطای جشنواره را به لقایش بخشند و یا سینماهای دیگری را برای فیلم دیدن انتخاب کنند.

چنانچه هدف از اختصاص برج میلاد به اهالی رسانه در جهت بهره‌گیری از تجارب و قابلیت‌های این صنف فرهنگی در پوشش مناسب از بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر و ارائه ویترینی متفاوت آثار شاخص و قابل بحثآن بوده است، عملاً در طی این سالها به اثبات رسیده که حضور پر ترافیک افراد و طیف‌هایی که نسبتی با این حوزه ندارند در این مکان، موجودیت مستقل و هدفمند و در اولویت قرار گرفته‌ی اهالی رسانه و جامعه منتقدان را کاملاً مخدوش کرده است.

لذا پیشنهاد می‌کنیم اختصاص یک سالن سینمای مجزا با کیفیت مناسب و ظرفیت کافی به منتقدان و نویسندگان سینمایی را در دستور کار قرار دهید تا آرامش و تمرکز لازم برای اهل رسانه فراهم شود.

بدیهی است انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی آمادگی مدیریت سینمای منتقدان و رسانه‌ها و همچنین جلسات بحثو گفتگوی پس از نمایش فیلم را دارد.

همچنین سحر عصر آزاد سخنگوی انجمن منقدان و نویسندگان سینمایی نیز با انتشار نامه ای گفت: سخنانی که در روزهای اخیر درباره انجمن مطرح شده صحت ندارد و انجمن به هیچ عنوان در خواست جدا سازی منتقدان از خبرنگاران و یا جدا سازی اعضای انجمن از سایر هماکران رسانه‌ای ا مطرح نکرده است.
اانجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به شدت نگران شرایط غیر محترمانه احتمالی برای اعضای خود در طول جشنوراه است و امید دارد در جشنوراه امسال با تهمیداتی که مسولان ان اتخاذ می‌کنند شرایط مناسبی برای حضور اهالی رسانه منتقدان و خبرنگاران فراهم شود.
انجمن منتقدان معتقد است حضور اهالی رسانه به جشنو اره فیلم فجر اعتبار می‌بخشد و اصراری ندارد که به هر قیمتی در جشنواره حضور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز