خبرگزاری کار ایران

ژیلا مهرجویی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۲۴

ژیلا مهرجویی؛ طراح صحنه و لباس و خواهرداریوش مهرجویی؛ درگذشت. وی در دوره‌های هجدهم و بیستم جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای فیلم‌های «بوی کافور عطریاس» و «خانه‌ای روی آب»، موفق به دریافت جایزه شد.

ایلنا: ژیلا مهرجویی؛ طراح صحنه و لباس و خواهر داریوش مهرجویی؛ صبح امروز(۸ آذر) در گذشت.

یکی از دستیاران داریوش مهرجویی در گفتگو با ایلنا‎؛ با اعلام این مطلب افزود: که پیکر وی صبح فردا تشییع می‌شود. ژیلا مهرجویی مدتها به دلیل مشکلات قلبی در بستر بیماری بود و صبح امروز(۸ آذر) درگذشته است.

ژیلا مهرجویی در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته‌های کارگردانی در مرکر آموزش مدرسه عالی سینما و تلویزیون و جامعه شناسی علوم آموزشی(مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اوتساتود فرانسه) ادامه داد. پس از آن در سمت‌های مختلف هنری از قبیل: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، منشی صحنه و مونتور حضور یافت و موفق به ساخت فیلم‌های مستند(۱۵ فیلم)، کوتاه داستانی و تبلیغاتی شد. او همچنین در یک سریال تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی به عنوان طراح صحنه و لباس به ایفای نقش پرداخت و توانست دو بار در کشور فرانسه نمایشگاهی را در زمینه نمایش لباس‌های سنتی ایرانی برگزار کند. مهرجویی در سال۱۳۸۱ فیلم «چناران» را ساخت و آن را به عنوان تز دانشگاهی خود تهیه نمود. از دیگر فعالیت‌های مهرجویی می‌توان به نوشتن حدود ۲۰ سناریوی بلند و سریال و همچنین ترجمه دو کتاب از زبان‌های فرانسه و انگلیسی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که او در دوره‌های هجدهم و بیستم جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای فیلم‌های «بوی کافور عطریاس» و «خانه‌ای روی آب»، موفق به دریافت جایزه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز