خبرگزاری کار ایران

مستندی با موضوع «احمد شاملو» در جشنواره سینماحقیقت

کد خبر : ۱۲۴۳۳۴

در این مستند، یکی از اشعار شاملو مبتنی بر یک ایده نمایشی، توسط هنرمندانی از جمله مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، علی سرابی و آیدا کیخایی اجرا می‌شود.

ایلنا: فیلم مستند شاعرانهٔ «پرواز در دایره حضور» ساخته مختار شکری‌پور، در بخش مستند - پرتره هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا، مختار شکری پور پیرامون موضوع این فیلم مستند گفت: این فیلم، مستندی با موضوع زندگی، آثار و تفکرات «احمد شاملو» شاعر، نویسنده و مترجم بزرگ معاصر است و اساتیدی چون آیدا شاملو محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی، محمدرضا اصلانی، علی رفیعی، محمدشمس لنگرودی، حافظ موسوی، محمد یعقوبی، جواد مجابی، ایران درودی، علی اشرف درویشیان، شهرام ناظری در این فیلم به صحبت از شاملو پرداخته‌اند.

شکری‌پور تصریح کرد: این مستند از ۵ فصل ویژگی‌های شخصیتی شاملو با عنوان «من بامدادم سرانجام»، شاملو کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی، شاملو و آیدا، جاودانگی و شاملو و مردم تشکیل شده است و در هر بخش جلوه‌هایی از شخصیت و تفکر شاملو منعکس می‌شود.

وی افزود: در این مستند، یکی از اشعار شاملو مبتنی بر یک ایده نمایشی، توسط هنرمندانی ازجمله مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، علی سرابی و آیدا کیخایی اجرا می‌شود.

این مستندساز تاکید کرد: تصویرسازی‌های بسیاری که برای مجموعه اشعار شاملو در این فیلم انجام شده، مدت زمان این مستند را به ۱۱۰ دقیقه رسانده است.

هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲ در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز