خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون کارگردانان در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

امکان بازگشت صدور مجوز کارگردان‌های فیلم اول به کانون کارگردانان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۱

این امکان وجود دارد که بررسی وضعیت تعیین صلاحیت کارگردان‌های فیلم اول دوباره به کانون کارگردانان سینمای ایران در خانه سینما بازگردد.

ایلنا: پیش از آغاز به کار دولت محمود احمدی‌نژاد صدور مجوز کارگردان‌های فیلم اول توسط کانون کارگردانان انجام می‌شد اما با روی کار آمدن دولت نهم و دهم؛ این کار از خانه سینما به وزارت ارشاد منتقل شد اما امروز باتوجه به انتصاب ایوبی به عنوان ردیس سازمان سینمایی بحثامکان بررسی صلاحیت کارگردان‌های فیلم اول توسط کانون کارگردانان دوباره مطرح شده است.

همایون اسعدیان(سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به این مطلب می‌گوید: این امکان وجود دارد که بررسی وضعیت تعیین صلاحیت کارگردان‌های فیلم اول دوباره به کانون کارگردانان سینمای ایران در خانه سینما بازشود.

اسعدیان افزود: تا هشت سال قبل بررسی افرادی که قصد داشتند فیلم اول خود را در سینما بسازند در کانون کارگردانان صورت می‌گرفت و مجوزهای لازم صادر می‌شد. اما به دلیل آنکه گر وهی بحث‌هایی را مطرح کردند و معتقد بودند که کانون با عملکرد خود جلوی رشد جوانان را می‌گیرد صدور این مجوز‌ها به وزارت ارشاد منتقل شد.

وی ادامه داد: امروز یکی از بحث‌هایی که در کانون کارگردانان مطرح است این است که آیا دوباره صدور مجوز کارگردان‌های فیلم اول به کانون کارگردانان بازگردد یا خیر. هر چند ما دنبال آن هستیم که در صورت امکان این کار صورت بگیرد.

سخنگوی کانون کار گردانان ادامه داد: در جلسه امروز پیرامون این مسئله در کانون کارگردانان سینمای ایران بحثو تبادل نظر و تصمیم‌گیری می‌شود که آیا صدور مجوز‌ها توسط کانون انجام شود یا خیر. بدیهی است در صورتی که نظر اعضای شورای مرکزی بر صدور مجوز و بازگشت این امر به کانون کارگردانان باشد باید با وزارت ارشاد وارد مذاکره شد.

وی ادامه داد: آنچه که تا امروز مشخص است این است که امکان صدور مجوز کارگردان‌های فیلم اول توسط کانون کارگردانان وجود دارد اما کانون تاکنون تصمیم مشخصی درباره اینکه این کار مجدداً توسط کانون انجام شود نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز