خبرگزاری کار ایران

همایون اسعدیان در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

گروهی به دنبال تخریب خانه سینما هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۷۴

گروهی قصد دارند در مجمع عمومی صنوف خانه سینما اختلال ایجاد کنند و اجازه ندهند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. هدف آن‌ها این است که کاری را که نتوانستند از طریق صنف‌سازی به جلو ببرند، با تخریب انتخابات انجام دهند.

ایلنا: خانه سینما براساس قانون و به دستور وزیر ارشاد بازگشایی شد و بعد از آن مجمع عمومی این خانه با حضور نمایندگان صنوف برگزار شد. در این نشست مقرر شد مجمع عمومی صنوف عضو خانه سینما به صورت جداگانه و مستقل در طول سه ماه برگزار شود تا سپس مجمع عمومی برای برگزاری انتخابات و انتخاب هیئت مدیره جدید برگزار شود. اما به نظر می‌رسد با وجود آنکه دو طرف درگیر در خانه سینما یعنی هیئت مدیره خانه سینما که متشکل از جامعه اصناف سینمای ایران است و صنوفی که اساسنامه خود را در ارشاد ثبت کردند، به این امر ظاهراً رضایت داده‌اند، گروهی همچنان دوست دارند تا وضعیت به پیش از بازگشایی خانه سینما بازگردد و تنش‌ها همچنان در سینما ادامه داشته باشد.

همایون اسعدیان(کارگردان سینمای ایران و رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه قرار است مجمع عمومی کانون در ۵ آبان ماه برگزار شود، می‌گوید: متأسفانه علی‌رغم آنکه به نظر می‌رسید توافقات لازم صورت گرفته است اما در این مدت شاهد رفتارهای تخریبی از طرف گروهی هستیم که قصد دارند وضعیت همچنان پرتنش بماند.

وی ادامه داد: گروهی که بعداز بازگشایی خانه سینما براساس قانون و با تدبیر وزارت ارشاد متوجه شدند جایگاهی ندارند در تلاش هستند دست به تخریب بزنند و با یک حرکت‌های ایزایی قصد دارند تا فضا را همچنان پرتنش نگه دارند.

اسعدیان افزود: درحالیکه حجت‌اله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) تأکید کرده است که ما یک خانه سینما بیشتر نداریم اما باز هم شاهد هستیم که گروهی دیگر با انتشار بیانیه و یا معرفی نماینده به ارشاد برای حضور در پروانه ساخت قصد دارند این امر را زیر سؤال ببرند و حتی بالا‌تر از آن توافقاتی را که خودشان در حضور افرادی چون بیژن نوباوه(نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی) امضا کردند را زیر سؤال ببرند.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای مرکزی کانون پیرامون این مسئله بحثشد که گروهی قصد دارند در مجمع عمومی صنوف خانه سینما اختلال ایجاد کنند و تخریب کنند و اجازه ندهند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. هدف آن‌ها این است که کاری را که نتوانستند از طریق صنف‌سازی به جلو ببرند می‌خواهند با تخریب انتخابات انجام دهند.

اسعدیان ادامه داد: هر چند تعداد آن‌ها زیاد نیست و در اکثریت نیستند اما می‌توانند حتی با تعداد کمی نیز نظم انتخابات را به هم بریزند و تخریب کنند. زیرا هوچی‌گری و کار تخریبی بسیار ساده است و آنچه که مشکل این است که کار اثباتی انجام دهند. امروز همه کار‌ها به خوبی پیش می‌رود اما گروهی می‌خواهند با صدور یک بیانیه توهین‌آمیز و یا تحریف و تخریب همه مسائل را به هم بریزند.

وی ادامه داد: چنین رفتارهایی بعد از توافقات صورت گرفته و بازگشایی خانه سینما نشان می‌دهد که برای گروهی رسیدن به آرامش اصل و ملاک نیست و حتی آن را برای خود خطرناک می‌بینند و قصد دارند با برهم زدن فضا به حرکت‌های ایزایی و تخریبی وضعیت را به سمت تنش ببرند تا مسائل اصلی که در گذشته بر سینمای ایران رفته است و همچنین مسائل اصلی امروز از دیده‌ها و افکار عمومی پنهان بماند و رو نشود.

اسعدیان تأکید کرد: نمونه چنین رفتاری این است که به محض آنکه روز گذشته نمایندگان خانه سینما معرفی شدند گروهی دیگر نیز نمایندگان خود را معرفی کرد و یا بیانیه‌ای صادر شد. به محض اینکه این بیانیه و این معرفی انجام شد ما شاهد بودیم که تیتر رسانه‌ها و افکار عمومی این شد که تنش همچنان در سینما وجود دارد و این امر اصلاً خوب نیست.

رئیس کانون کارگردانان تأکید کرد: من توصیه می‌کنم که در برابر این رفتار‌ها اعضای صنوف صبورانه رفتار کنند و همانطور که ارشاد قانوناً و با صبر مسئله را حل کرد ما هم باید صبورانه رفتار کنیم و پاسخ هر حرکتی را ندهیم و در بازی کسانی که می‌خواهند با شلوغ‌کاری مسائل را تخریب کنند قرار نگیریم.

وی ادامه داد: به نظر ما راه‌حل این قضیه این است که تمام اعضای صنوف در مجامع عمومی با قدرت شرکت کنند و همین جا از کارگردانان نیز می‌خواهم که با قدرت در مجمع عمومی کارگردانان حضور داشته باشند.

رئیس کانون کارگردانان ادامه داد: کانون کارگردانان سینمای ایران حدود ۲۰۵ عضو دارد و مجمع عمومی می‌تواند با حضور نصف به علاوه یک از این افراد یعنی حدود ۱۰۳ نفر تشکیل شود اما ما تلاش داریم که با هدف جلوگیری از رفتارهای تخریبی نظم کار را حفظ کنیم و مجمع عمومی با نظم و کاملاً درست برگزار شود. از اعضای کانون نیز می‌خواهم که با قدرت و اکثریت در مجمع شرکت کنند تا اجازه رفتارهای تخریبی به یک گروه حداقلی را ندهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز