خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سینمای جوان:

موفقیت‌های سینمای ایران با فیلم کوتاه آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۵۳

آمار نشان دهنده این است که جامعه هدف سینمای کوتاه ایران فیلمسازان میانگین سنی بیست و پنج تا سی سال را دارند.

ایلنا: مراسم افتتاحیه سی امین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ شب گذشته(۲۳۲ مهر) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در این مراسم گفت: امسال ۴۴۹۶ فیلم از ایران و از۱۰۹ کشور جهان به دبیرخانه جشنوراه ارسال شده است که این امر نشان دهنده جایگاه رفیع فیلم کوتاه است و نشان دهنده این است که تندیس این جشنواره برای کشورهای دیگر حائز اهمیت است که در این جشنواره شرکت کرده اند.

دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در ادامه افزود: امیدوارم خدمتگزار خوبی باشیم تا بتوانیم جشن سی سالگی جشنواره فیلم کوتاه را در کنار هم برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه نهال جشنواره فیلم کوتاه تهران سی سال رشد کرده و به سی سالگی خود رسیده است، گفت: باید تشکر کرد از تلاش همه کسانی که در طی این سه دهه برای اعتلای سینمای ایران فعالیت کردند و وقتی مقوله سی سالگی فعالیت یک مجموعه فرامی‌رسد قطعا متولیان امور باید برنامه‌ریزی جدی‌تری را انجام بدهند.

هاشم میرزا خانی با اشاره به بخش‌های متنوعی که در جشنواره وجود دارد، اشاره کرد: امسال بخشهای متنوعی برای این دوره از جشنوراه تدارک دیده شده که می‌توان به بخش " سی نمای کوتاه از سینما " که آثار برگزیده فیلم کوتاهی که در طی سنوات گذشته جشنواره حضور داشته به نمایش درخواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری که امسال به جشنواره اضافه شده است، افزود: نمایش آثار ده سینماگر حرفه‌ای کشور در بخش دیگر گنجانده شده است.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران ضمن اشاره به اینکه امسال بخش دیگری به جشنواره تحت عنوان " افق نو " گنجانده شده است و اینکه امیدوارست بخش افق نو در جشنواره های بعدی هم باقی بماند، گفت: در این بخش آثار بلند بچه‌هایی که از همین انجمن سینمای جوان شروع به کار کرده‌اند به نمایش درمی‌آید. که به مناسبت موفقیت هایی که هنرمندان عرصه فیلم کوتاه که روزی فیلمسازی را از انجمن آغاز کرده‌اند و امروز در عرصه‌های ملی و بین‌المللی موجب افتخار هستند تدارک دیده شد که پنج فیلم برگزیده در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از خانواده فیلم کوتاه تولید شد که بالای ۱۲ سیمرغ بلورین را به خود اختصاص داد.

دبیر جشنواره با اشاره به اسامی کسانی که حائز چنین موفقیتهایی شدند، ادامه داد: در بخش افق نو فیلم‌هایی چون " تنهای تنهای تنها " ساخته آقای احسان عبدی پور از فیلمسازان دفتر انجمن سینمای بوشهر، فیلم " سر به مهر " ساخته آقای هادی مقدم دوست، دهلیز به مدیریت فیلمبرداری اقای مهدی جعفری از فیلمسازان دفتر انجمن سینمای تهران، گهواره‌ای برای مادر ساخته آقای " پناه برخدا رضایی " از فیلم سازان دفتر انجمن سینمای اراک هست و فیلم " دربند " به مدیریت تصویربرداری آقای هومن بهمنش از فیلمسازان دفتر انجمن سینمای رشت ازجمله فیلم‌هایی هستند که در این بخش به نمایش درمی‌آیند.

میرزا خانی در بخش های دیگر سخنان خود اظهار داشت: فیلمی در حوزه سینمای کوتاه وجود ندارد که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نباشد و این به دلیل این است که این جشنواره معتبرترین فستیوال فیلم کوتاه هم در ایران و هم در منطقه است.

وی در ادامه افزود: ۱۳۵۸ فیلم از مجموع ۲۰۰۲ فیلم کوتاه توسط بخش خصوصی و۶۴۲ فیلم یعنی سی و دو درصد از مجموع فیلمها توسط بخشهای دولتی تولید شده است که این عدد نشانده این است که سینمای کوتاه روی پای خود ایستاده است و فیلمسازان فیلم کوتاه با عشق فیلم می‌سازند.

او در ادامه با ارائه گزارشی از ساختار سنی این دوره از جشنواره گفت: جوان ترین فیلم ساز این دوره از جشنواره ۱۶ و مسن ترین فیلم ساز ۶۲ ساله است. بالاترین فعالیت مربوط به بچه‌های دهه ۶۰ است که در این دوره ۹۷۸ فیلم را ارسال کردند و فیلمسازان دهه ۵۰ با ۵۲۴ فیلم و فیلم سازان دهه ۷۰ با ۲۳۳ فیلم در رتبه سوم فعالیت قرار دارند و فیلمسازان دهه ۴۰ و دهه‌ی ۳۰ به ترتیب با ۹۹ و ۱۹ فیلم در رتبه‌های چهارم و پنجم فعالیت قرار دارند. بنابر این آمار نشان دهنده این است که جامعه هدف سینمای کوتاه ایران فیلمسازان میانگین سنی بیست و پنج تا سی سال را دارند.

میرزاخانی با اشاره به حضور به دکتر ایوبی ادامه داد: ان شاالله در این دوره از مدیریت شما به حوزه سینمای کوتاه نگاه وعنایت جدی تری را داشته باشید و فیلم سازان سینمای جوان قطعا قدردان زحماتی که برای آنها کشیده شود خواهند بود.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۲ تا ۲۸ مهر ماه در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز