خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از برگزاری مجمع عمومی خانه سینما؛

دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس و دولت درباره خانه سینما رفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۱

دو بند التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و نیز تابعیت جمهوری اسلامی ایران به جای تابعیت ایرانی به شرایط انتخاب‌شوندگان هیات مدیره خانه سینما اضافه شد.

ایلنا: مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما دوشنبه شب(۱۵ مهر) با اصلاح اساسنامه و همچنین اضافه شدن دو صنف جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد توحیدی عضو هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما بعد از پایان این مجمع در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در این مجمع سه دستور جلسه داشتیم که دستور اول(انتخابات هیات مدیره) با رای مجمع عمومی اساسا از موضوع خارج و دوره ماموریت هیات مدیره فعلی برای سه ماه دیگر تمدید شد.

وی ادامه داد: هیات مدیره فعلی باید در طول سه ماه باید نسبت به طی مراحل قانونی ثبت اساسنامه تصویب شده اقدام کند و پس از طی مراحل قانونی ثبت و درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، اساسنامه جدید مبنای هیات مدیره و اعضاء خانه سینما قرار بگیرد.

توحیدی ادامه داد: سه ماه بعد مجمع عمومی دیگری برگزار می‌شود و در آنجا انتخابات هیات مدیره بر مبنای اساسنامه جدید خانه سینما برگزار می‌شود.

در این سه ماه نظارت بر مجامع اصناف عضو خانه سینما و انتخابات شوراهای مرکزی و هیات مدیره‌های کانون‌های عضو پیگیری می‌شود و طبیعتا نماینده‌های اصناف با مدیریت شوراهای مرکزی جدید خود در مجمع عمومی آینده شرکت می‌کنند.

رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: دو صنف طراحان جلوه‌های ویژه بصری و سازندگان مواد تبلیغی و روابط عمومی سینمای ایران متقاضی عضویت در خانه سینما بودند که این پیشنهاد بررسی شد و پس از طرح، مجمع عمومی نسبت به عضویت آن‌ها رای مثبت داد براین اساس اصناف سی‌ام و سی‌ویکم خانه سینما امشب به خانواده خانه سینمای ایران پیوستند.

توحیدی درباره بررسی و تصویب اساسنامه اصلاح شده پیشنهادی هیات ۷ نفره گفت: با توجه به اینکه اساسنامه در مجمع عمومی غیررسمی مورخ ۶ مرداد یک بار مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود و در جلسات پیش مجمع هم درباره آن گفت‌وگو شده بود، کل اساسنامه در مجمع عمومی فوق‌العاده امروز تصویب شد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد اصلاح دو بند از ماده ۱۲ درباره شرایط انتخاب شوندگان در هیات مدیره خانه سینما نیز مطرح و تصویب شد. در این دو بند التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و نیز تابعیت جمهوری اسلامی ایران به جای تابعیت ایرانی به شرایط انتخاب‌شوندگان اضافه شد.

توحیدی تاکید کرد: اساسنامه‌ای که امشب مورد تصویب مجمع قرار گرفت به وزارت ارشاد ارسال می‌شود تا در مرجع ذیصلاح خود یعنی هیات رسیدگی به نظارت بر مراکز فرهنگی و هنری بررسی و در صورت تصویب ابلاغ شود. اگر در این هیات مواردی برای اصلاح تشخیص داده شود، آن‌ها را به خانه سینما اعلام می‌کنند و طبیعتا بر مبنای آن‌ها یک بار دیگر ناچاریم در مجمع عمومی رای‌گیری کنیم و پس از آن اساسنامه برای ثبت به دفتر ثبت شرکت‌ها ارجاع داده می‌شود.

توحیدی افزود: در این مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۸ صنف از ۲۹ صنف عضو خانه سینما حضور داشتند و تنها صنف سینماداران شرکت نکرده بودند برگزاری مجمع نقطه پایانی بر روندی که با دستور انحلال خانه سینما در ۱۳ دی ماه سال ۹۰ شروع شد، بود. امروز روندی که در گذشته آغاز شده بود با تدبیر مناسب دولت یازدهم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست مدبر سازمان سینمایی، ناظر وزارت ارشاد و نیز همکاری کمیسیون فرهنگی به پایان رسید و امیدوارم این تجربه دو ساله، سرمایه آینده جامعه اصناف سینمای ایران باشد.

وی ادامه داد: در این دو سال باعثشد اصناف سینمای ایران قواعد زندگی جمعی را بیشتر بیاموزند و کوشش کنند با اتکا به قانون، نهاد صنفی خود را دوباره احیا کنند و این یک تجربه جدی برای جامعه مدنی ایران است.

رییس هیات مدیرهٔ خانهٔ سینما با نتشکر از نیروی انتظامی، دیوان عدالت اداری، مجلس شورای اسلامی مطبوعات و رسانه‌ها افزود:. اصناف دیگری قرار نیست، پذیرفته شوند. آنهایی که بودند امشب در این جلسه حضور داشتند، در حال حاضر سه صنف دو پاره داریم که شامل صنوف فیلمنامه‌نویسان، تهیه‌کنندگان و دستیاران فیلمبرداران می‌شود.

وی گفت: صنف‌هایی که دو پاره هستند در مجمع عمومی خود انتخاباتی را برگزار می‌کنند و یکی خواهند شد. صنف کانون کارگردانان نیز که چندی قبل صنف دیگری مشابه با نام آن تاسیس شده بود، برخی از اعضای آن اعلام کردند که عضو کانون کارگردانان خانه سینما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز