خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی:

ترویج فرهنگ فیلم دیدن نیازمند عزم ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۷

ما به دنبال ایجاد فرهنگ رفتن به سینما در میان اقشار مختلف هستیم و این کار باید از کودکان و نوجوانان شکل گیرد و آغاز شود.

رئیس سازمان سینمایی گفت: ترویج فرهنگ سینمارفتن و فیلم دیدن در کودکان نیاز به عزم ملی دارد و صرفا بر گردن جشنواره کودک نیست اما امیدوارم جشنواره، وسیله‌ای باشد تا با آن، بتوان آداب سینمارفتن، فیلم دیدن و فهمیدن فیلم را آموزش داد.


به گزارش ایلنا، «حجت‌الله ایوبی» رئیس سازمان سینمایی در اولین بازدید خود از سالن‌های سینما در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: امروز همراه دبیر جشنواره فیلم کودک و تعدادی از دست‌اندرکاران و همکاران، به تعدادی از سالن‌های جشنواره که در اصفهان برگزار می‌شود سر زدم. به حمدالله فضای خوب و با نشاطی در سالن‌ها حاکم بود و همه سالن‌هایی که از آن‌ها بازدید کردیم، مملو از جمعیت و حضور پرشور مخاطبان کودک و نوجوان بودند.

وی در ادامه تاکید کرد: حال و هوا و روحیه افراد حاضر در سالن بسیار با نشاط بود و گواه آن بود که جشنواره می‌تواند یک نیاز مهم را در این قشر از جامعه پاسخگو باشد. ما به دنبال ایجاد فرهنگ رفتن به سینما در میان اقشار مختلف هستیم و این کار باید از کودکان و نوجوانان شکل گیرد و آغاز شود. امیدوارم جشنواره کودک، وسیله‌ای باشد تا بتوانیم سینما رفتن و آداب فیلم دیدن، فهمیدن و نقد و بررسی فیلم را آموزش بدهیم.


ایوبی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در میان کودکان و نوجوانان فرهنگ فیلم دیدن و نقد و بررسی آن را رواج داد، گفت: معمولا در کشورهای مختلف بچه‌ها به همراه مربیانی کارآمد به دیدن فیلم می‌روند و آن‌ها به بچه‌ها آموزش می‌دهند چگونه فیلم ببینند و آن را مورد نقد و بررسی قراردهند. امیدوارم به گونه‌ای باشد تا جشنواره کودک هم فرصتی فراهم شود تا شیوه فیلم دیدن و آموزش رفتن به سالن سینما برای این نسل صورت گیرد.


وی در خاتمه درباره وظیفه جشنواره کودک و نوجوان در این راستا، گفت: البته این وظیفه تنها برگردن جشنواره کودک و نوجوان نیست. این کار نیاز به اراده ملی دارد. باید سازمان سینمایی، جشنواره‌ها و وزارت آموزش و پرورش به یک تفاهم مشترک برسند تا در طول سال بچه‌ها با این روش، درست دیدن فیلم را بیاموزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز