خبرگزاری کار ایران

خبرهای از جشنواره فیلم کودک،

از برگزاری جشنواره در۱۰ استان تا حضور شنگول و منگول

کد خبر : ۱۱۰۱۶۵

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

ایلنا: برنامه برگزاری همزمان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ۱۰ استان کشور اعلام شد.


به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم‌های این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت همزمان با اصفهان، در ۱۰ استان کشور روی پرده خواهد رفت.


جشنواره بیست و هفت در استان سمنان از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه، در استان قزوین از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه، در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه، در استان گیلان از ۱۵ تا ۱۹ مهر ماه، در استان کرمان از ۲۰ تا ۲۲ مهر ماه، در استان مرکزی از ۱۸ تا ۲۲ مهر ماه، در استان سیستان و بلوچستان از ۱۸ تا ۲۳ مهر ماه، در استان یزد از ۱۹ تا ۲۳ مهر ماه، در استان گلستان از ۱۹ تا ۲۳ مهر ماه و در استان خوزستان از ۱۹ تا ۲۳ مهر ماه برگزار خواهد شد.


* همچنین کارگردان فیلم «تعطیلات دوست داشتنی» با اشاره به برداشت آزاد خود از ماجراهای شنگول و منگول و حبه انگور گفت: این شخصیت‌ها امروز ۱۰۰ ساله شده‌اند و به قدمت خلق شدنشان توسط مادربزرگ‌ها هستند.


«سید وحید حسینی» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره موضوع فیلمش گفت: در فیلم «تعطیلات دوست‌داشتنی» نیما و نوشین مجبور هستند برای مدتی در هتل جنگلی دایی اقامت کنند و در هتل با ماجراهایی از جنس ماجراهای شنگول و منگول و حبه انگور مواجه می‌شوند.


وی درباره چگونگی استفاده از این سه شخصیت که برای مخاطب آشنا هستند، گفت: من در فیلم «تعطیلات دوست‌داشتنی» از شخصیت‌های معروف قصه‌ها برداشت آزاد کردم. سه شخصیتی که برای ما نوستالژیک هستند، امروز ۱۰۰ ساله شده‌اند و به قدمت خلق شدنشان توسط مادربزرگ‌ها هستند.


حسینی با اشاره به اینکه سعی کردیم از فضاهای شاد و موزیکال در قصه استفاده کنیم، درباره ارتباط مخاطب با این اثر گفت: مشکلات پیش آمده در طول داستان توسط شخصیت‌های داستان حل می‌شود و همین امر سبب می‌شود پیگیری داستان برای مخاطب امروزی جذاب باشد. المان‌هایی مانند دکور، گریم، شعر و موسیقی در این فیلم شاخصه‌های مهم در جذب مخاطب هستند.
او گفت: به نظرم این فیلم می‌تواند برای گروه سنی ۵ تا ۹ سال جذاب باشد.


وی درباره جای خالی آثاری برای کودکان در سینمای ما گفت: همانطور که نسل ما با آثاری چون «گلنار» و «مدرسه موش‌ها» ارتباط بسیار خوبی برقرار کرد، من هم تلاش کردم با ساخت این اثر جای خالی فیلم‌هایی از این دست که هم پیام اخلاقی دارند و هم شاد و مفرح هستند، به نوعی پر کنم.


این کارگردان درباره پروسه تولید فیلم «تعطیلات دوست داشتنی» گفت: یک ماه و نیم، پیش تولید فیلم به طول انجامید و دکور‌ها آماده شد. در ادامه حدود یک ماه هم تولید فیلم زمان برد و در زمان ۱۲۰ دقیقه آماده شد.


بنا بر این گزارش، مریم سعادت، رامین ناصرنصیر، فرید قبادی، میثاق جمشیدی، شهرزاد جواهری، نوید خدا‌شناس، پریسا رضایی، غزاله جزایری، محمود تیموری، سروش جمشیدی به همراه هنرمندان خردسال عرفان برزین و تانیا جلالیان بازیگران اصلی «تعطیلات دوست داشتنی» هستند.
«تعطیلات دوست داشتنی» به سفارش گروه کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم و به‌تهیه کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی و سیدوحید حسینی ساخته شده است.

*بهاره رهنما بازیگر محبوب و دوست داشتنی سینمای ایران یکی از هنرمندانی است که در ایام جشنواره در اصفهان حضور خواهد داشت.

بهاره رهنما که سفیر انحمن حمایت از حقوق کودکان در ایران است به عنوان یکی از میهمانان ویژه در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور می‌یابد.
این هنرمند که مدتهاست در عرصه سینما، تلویزیون و تئا‌تر فعالیتی مثمرثمر را در کارنامه کاری خود ثبت کرده، در کنار فعالیت‌های هنری خود به عنوان سفیر این انجمن در ایران فعالیت دارد.


*استقبال پرشور از کاروان‌های فرهنگی جشنواره کودک ۲۷
کاروان‌های فرهنگی جشنواره بیست و هفتم در مناطق مرزی کشور به هنرنمایی برای کودکان عزیز ایرانی مشغولند.

‌ کاروان‌های فرهنگی جشنواره به روال سالهای اخیر با حضور در مناطق مرزی کشور شور و شوق جشنواره را به دور‌ترین نقاط خاک وطن برده است. گروه‌های مختلفی که به عنوان کاروان‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند با برگزاری برنامه‌هایی مانند نمایش فیلم، اجرای نمایش و اهدای هدایای فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران زمین را در این جشن بزرگ ملی سهیم کرده‌اند.


مجید نصیری سرپرست گروه‌های اعزامی با اشاره به استقابل مردمی گسترده از این کاروان‌ها افزود: کاروان‌های کاروان‌های فرهنگی جشنواره تاکنون در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، مازندران و کردستان حضور یافته‌اند.


همچنین کاروان‌های ویژه فرهنگی روز ۱۳مهرماه عازم مناطق زلزله زده و سردشت می‌شوند.


کاروان فرهنگی مقیم سردشت روز شانزده مهرماه همزمان با برنامه ویژه‌ای که در اصفهان و حلبچه و هیروشیما هم اجرا خواهد شد، مراسمی برگزار می‌کند که طی آن اجرای برنامه‌های ویژه و نمایش فیلم و اجرای نمایش شاد کودکانه و خواندن تومار روز جهانی کودک و… پیش بینی شده است.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز