خبرگزاری کار ایران

خواهرزاده سهراب سپهری فیلم‌سینمایی «پرنده» را درباره او می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۸۹

فیلم «پرنده» درباره زندگی سهراب سپهری نقاش و شاعر بزرگ ایران است که در سه مقطع زمانی کودکی، جوانی و میانسالی این شاعر روایت می‌شود.

ایلنا: تهیه کننده فیلم سینمایی «پرنده» به کارگردانی جلال فاطمی از شروع پیش تولید برای این فیم خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید شرفی کیا تهیه کننده این فیلم گفت: قبل از تغییر مدیریت سینما برای فیلمنامه سینمایی «پرنده» به کارگردانی جلال فاطمی درخواست پروانه ساخت داده بودیم که با موافقت آن شورا به تازگی پروانه ساخت برای این فیلمنامه صادر شده است.


وی ادامه داد: «پرنده» درباره زندگی سهراب سپهری نقاش و شاعر بزرگ ایران است که در سه مقطع زمانی کودکی، جوانی و میانسالی این شاعر روایت می‌شود. زندگی شخصی و سیر تحولات شخصیتی سهراب سپهری در این فیلم قرار است به تصویر کشیده شود. از آنجا که جلال فاطمی خواهر‌زاده سهراب سپهری است از روحیات و زندگی شخصی او اطلاعات کاملی دارد.

با توجه به این مسئله پیشبنی می‌شود فیلم بتواند حق مطلب را درباره شخصیت چند بعدی سهراب سپهری ادا کند.

شرفی کیا درباره اینکه قرار است علی قوتن کارگردان نیز یک فیلم سینمایی درباره سهراب سپهری بسازد نیز چنین گفت: تا آنجایی که می‌دانم آقای قوی‌تن هنوز برای دریافت پروانه ساخت اقدام نکرده‌اند. اما به طور کلی اگر دو فیلم هم درباره این شخصیت ساخته شود اتفاق بدی نیست. ما پیش تولید اولیه را شروع کردیم و طی یک ماه آینده به صورت جدی کارا را دنبال خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم فیلم را برای نمایش به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

سعید شرفی کیا تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی «آقای الف»، «گلوگاه شیطان»، «چراغ قرمز» را برعهده داشته و جلال فاطمی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «بچگی تو فراموش نکن» و «نخودی» را در کارنامه خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز