خبرگزاری کار ایران

طباطبایی‌نژاد: فیلمسازان کوتاه نسبت به مباحثفرهنگی جامعه پیشرو هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۸۶

خوشبختانه فیلمسازان ما نسبت به مباحثفرهنگی جامعه خود، حتی گاهی پیشرو‌تر و آگاه‌تر از برخی گروه‌های دیگر هستند و درک درستی از مسائل اجتماعی و حدود و ثغور جامعه خود دارند. به نظر من، نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

ایلنا: عصر روز گذشته(سه شنبه ۹ مهر)، مدیرعامل جدید «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران، دیدار و تبادل نظر کرد.


به گزارش ایلنا، در این دیدار که با حضور سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد(مدیرعامل)، مجید برزگر، امیرشهاب رضویان، بیژن میرباقری، مریم فخیمی، سعید پوراسماعیلی، علی محمد قاسمی، شهرام مکری، مسعود امینی تیرانی، نیما عباسپور، محسن رمضان‌زاده، شهرام میراب اقدم، محمدرضا جهانپناه و شهنام صفاجو(مدیر روابط عمومی مرکز) برگزار شد، بحث‌های مختلفی پیرامون ارتقای کیفی فیلم کوتاه در زمینه آموزش، تولید، عرضه و نمایش بعمل آمد.


در ابتدای این جلسه، مجید برزگر طی سخنانی اظهار داشت: طی چند سال اخیر، نوعی افسردگی و تلخکامی بر جامعه فیلم کوتاه ایران حاکم شده بود که در ابعاد مختلف تولید و نمایش و… قابل لمس بود و در این دوره جدید می‌بایست شادابی و چابکی به فیلمسازان فیلم کوتاه بازگردد. یعنی شما باید‌‌ همان هیجان اواخر دهه ۷۰ را به فیلم کوتاه برگردانید.


بیژن میرباقری هم ضمن یادآوری روند تولید فیلم کوتاه حرفه‌ای که از سال‌های قبل در این مرکز ایجاد شده بود، عنوان کرد: باید مکانیسمی تعریف شود تا کیفیت فیلم کوتاه برگردد یا شکل جدیدی به خود بگیرد؛ راه آن نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم، فعال کردن بازار داخلی فیلم کوتاه و عرضه آن در ویدئو رسانه است.


وی افزود: در زمینه تولید حرفه‌ای هم انتظار داریم و امیدواریم ساخت فیلم سینمایی اول و دوم به این مرکز بازگردد.
سعید پوراسماعیلی هم گفت: به نظر من مرکز باید سیستمی طراحی کند تا فیلمسازی کوتاه به شکلی درست و در فضای آزاد اتفاق بیفتد و در مرحله پس از تولید هم حامی فیلم کوتاه باشد.


علی محمد قاسمی هم طی سخنانی عنوان کرد: این «مرکز» جایگاه کارگردان - تهیه کننده است، به این معنا که بحثاستقلال فیلمساز باعثاشراف کامل وی بر فیلم و کاستن از هزینه‌ها و… می‌شود، مگر اینکه خود کارگردان تمایل به همکاری با یک تهیه کننده داشته باشد.


از جمله پیشنهاداتی که توسط اعضای حاضر در این نشست ابراز شد، بحثتاسیس صندوق فیلم کوتاه و تامین اعتبار آن برای حمایت از تولید فیلم کوتاه، با تایید اعضای هیات داوری انجمن فیلم کوتاه بود.


مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در این جلسه اظهار داشت: موفق‌ترین فیلمسازان سینمای ایران آنهایی هستند که از مسیر فیلم کوتاه جلو آمدند و فراوانی فیلمساز حرفه‌ای موفق که در حوزه فیلم کوتاه هم کار کرده باشد، خیلی زیاد است. ما قصد داریم تا آینده سینمای ایران را بواسطه توانمندی کارگردانان فیلم کوتاه تامین کنیم، لذا به این جنس کار و این حرفه توجه ویژه خواهیم کرد.


وی افزود: خواسته اصلی ما این است که شما بگویید چه رویکردی مناسب‌ترین راه برای حمایت از فیلم کوتاه است؟ شما در جلسه بعدی، پیشنهادات اجرایی خود را برای برنامه ریزی و حمایت از جریان فیلم کوتاه حرفه‌ای به «مرکز» ارائه نمایید.


طباطبایی‌نژاد در پایان، پیرامون مسئله ممیزی در فیلم کوتاه هم گفت: فضای فرهنگی جامعه ما و خصوصاً درک بالای فیلمسازان، مدیران فرهنگی را از هرگونه نگرانی نسبت به وجوهی که غالباً تحت عنوان ممیزی از آن یاد می‌شود، بی‌نیاز می‌کند. خوشبختانه فیلمسازان ما نسبت به مباحثفرهنگی جامعه خود، حتی گاهی پیشرو‌تر و آگاه‌تر از برخی گروه‌های دیگر هستند و درک درستی از مسائل اجتماعی و حدود و ثغور جامعه خود دارند. به نظر من، نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز