خبرگزاری کار ایران

خبرهای از جشنواره فیلم کودک اصفهان

بزرگداشت حافظ احمدی تا رقابت ۲۱ فیلم انمیشین کوتاه

کد خبر : ۱۰۸۸۶۹

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

داوری بخش مسابقه بر‌ترین مواد تبلیغی – عکس و پوس‌تر فیلم – به عنوان یکی از بخشهای جنبی مهم جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان آغاز شد.


به گزارش ایلنا، آرش صادقی و مهدی دلخواسته که دبیران مسابقه عکس و پوس‌تر این جشنواره‌اند از دیروز میزبان هیات داوری سه نفره‌ای هستند که کار داوری این بخش را عهده دار شده‌اند. داریوش فرهنگ، تورج منصوری و رضا برجی داورانی هستند که از بین آثار رسیده بر‌ترین نمونه‌های مواد تبلیغی را انتخاب می‌کنند. جوایز این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره اهداء می‌شود.


در بخش مسابقه عکس و پوس‌تر، ۱۴ مجموعه عکس از ۱۴ فیلم سینمای ایران و ۱۵ پوس‌تر از ۱۴ فیلم رقابت می‌کنند و همچنین در ایام برگزاری جشنواره نمایشگاه آثار در اصفهان برگزار خواهد شد که شامل ۱۸ مجموعه عکس از ۱۸ فیلم و ۲۰ پوس‌تر از ۱۶ فیلم خواهد بود. جوایز این بخش شامل دو پروانه زرین خواهد بود.


داریوش فرهنگ فیلمساز و بازیگر باتجربه سینما و تلویزیون است که در کارنامه‌اش ساخت فیلم‌هایی مانند طلسم، تکیه بر باد و شب‌های تهران دیده می‌شود. تورج منصوری سالهاست به عنوان مدیر فیلمبرداری با بر‌ترین پروژه‌های سینمایی کشور همکاری دارد و به عنوان کارگردان نیز تجربه ساخت فیلم‌هایی چون هوای تازه، بازیچه، فرار مرگبار، انتخاب را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. رضا برجی نیز مستند ساز و عکاس برجسته ایرانی است که به ویژه در حوزه عکاسی از جنگ آثار ماندگار بسیاری خلق کرده است.

همچنین در بخش برگزاری بزرگداشت حافظ احمدی عکاس باسابقه و خوشنام سینمای ایران است که در حاشیه جشنواره بین

همچنین فیلمهای آلیا ساخته والنتینو بدینی از ایتالیا، آنجلینو ساخته ماریناشچیپک از آلمان، والدین آستون ساخته مارتین می‌روز و رینهارت شوبر از اتریش، زنبورهای بمب‌افکن ساخته آنا هابرمهل از آلمان، مسابقه گاوبازی ساخته جنیس سیمرماینس از لیتوانی، جک کشاورز ساخته آرجان ویلسکات از هلند، پدر فریماس ساخته یوری چرنکوف از فرانسه، در قلب زمستان ساخته ایزابل فاورز از سوئیس، خارپشت و شهر ساخته اووالدز لایس از لیتوانی، من تام مدی هستم ساخته آنیسلی هندرسون از انگلستان، کوبانکو تنها در خانه ساخته تسوئنو گودا از ژاپن، بادبادک می‌ریام ساخته ریمو آنت از استونی، رفاقت دزد دریایی ساخته ماریوس فیتزک از آلمان، پدر نخستین ما ساخته ولادیمیر دانیلف از روسیه، لاک پشت و خرگوش ساخته هونگ جون پیو از کره جنوبی، سمور و گرگ‌ها ساخته اینگا پراولینا از لیتوانی، ببین من چه خوب می‌گم! ساخته حمیدرضا بیات از ایران، در برابر باد می‌ایستم ساخته سیدحسن سلطانی، سکو ساخته سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده از ایران و سلطان و آهو ساخته پروین تجوید از ایران. در بخش فیلمهای کوتاه انمیشین با هم رقابت می کنند.


همچنین مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: امروز(هفتم‌ مهرماه) اولین جلسه داوران بخش مسابقه ایران برگزار شد و نتیجه نهایی طی روزهای پایانی جشنواره اعلام خواهد شد.

جعفر گودرزی بیان کرد: اولین جلسه هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران امروز هفتم‌ مهرماه برگزار شد.


وی اظهار داشت: نظر نهایی هیئت داوران در روزهای نزدیک به پایان این دوره جشنواره پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.
گودرزی ادامه ‌داد: جدول برنامه‌های جشنواره بسته شده و همه چیز برای برگزاری باشکوه جشنواره در شهر پروانه‌ها اصفهان آماده است.


مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به تلاش فوق‌العاده مسئولان ستاد اصفهان اظهار کرد: بار اصلی برگزاری جشنواره بر دوش مسئولان اصفهانی است وخوشبختانه ستاد اجرایی مستقر در اصفهان به بهترین نحو کارهای خود را انجام می‌دهند و قطعا ما شاهد شور و شوق به یاد ماندنی در ایام جشنواره خواهیم بود.


بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز