خبرگزاری کار ایران

هنرمندان در مهمانی روز سینما چه گفتند؛

دهان بدگویان را ببندید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۱۷

داود رشیدی: امروز شاهد برگ زرینی در سینمای ایران هستیم / پرستویی: باید به فکر مخاطب در سینما باشیم / اسعدیان: سینمای ایران در بستر بیماری است و راه درمان آن همدلی است. / طائرپور: خانه سینما را گشودید، در دهان بدگویان را ببندید.

ایلنا: شب گذشته(۲۲ شهریور) به مناسبت روز ملی سینما و همچنین بازگشایی خانه سینما؛ مهمانی بزرگ اهالی سینما با حضور اهالی سینما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم تعدادی از سینماگران به نمایندگی از سینمای ایران سخنرانی کردند.

داود رشیدی: امروز شاهد برگ زرینی در سینمای ایران هستیم
داوود رشیدی که به دلیل مسافرت نتوانسته بود در مهمانی شب گذشت حضور پیدا کند، متنی را ارسال کرده بود:
متن کامل مطلب داود رشیدی به شرح زیر است:
صمیمیانه‌ترین تبریکات خود را به مناسبت روز ملی سینما و بازگشایی خانه سینما به حضور همکاران، دوستان، و فرزندان عزیزم در خانواده بزرگ و با عزت سینمای ایران تقدیم می‌دارم و از اینکه بدلیل سفر امکان حضور و همراهی در جمع باشکوه شما را ندارم عذرخواهی می‌کنم وظیفه دارم مراتب قدردانی خود را از جناب آقای دکتر ایوبی در امر بازگشایی خانه سینما و برپایی این جشن اعلام دارم جشن روز ملی سینما برگی درخشان و زرین از تقویم فرهنگ پرافتخار و بزرگ کشورعزیزمان بوده هست و خواهد بود.

پرستویی: باید به فکر مخاطب در سینما باشیم
پرویز پرستویی در این مراسم گفت: خوشحالم از اینکه بعد از هشت سال توانسم به این جمع راه پیدا کنم. یادم می‌آید رضا میرکریمی می‌گفت من چند سال است که در سینما کار نکرده‌ام و من در جواب به او گفتم بر عکس تو من چند سال است که در سینما کار می‌کنم اما‌ ای کاش حضور نداشتم.
وی ادامه داد: خوشحال می‌شدم امشب کسانی که غیبت دارند در این مراسم حضور پیدا می‌کردند. امیدوارم با آمدن دولت یازدهم شعار امید بار دیگر نمود کند.
پرستویی افزود: باید توجه داشت که باید همه هست و بود‌ها را کنار بگذاریم و به فردا نگاه کنیم. در چهار سال گذشته درهیچ مراسمی حضور نداشتم به همین دلیل شایعه شده بود که پرستویی در سکوت خبری از بازیگری خداحافظی کرده و در روستایی کشاورزی می‌کند. در اینجا باید بگویم من روستازاده هستم اما حق ندارم که کار نکنم زیرا من برای معروف شدن نیامده‌ام برای اهدافی وارد سینما شدم و به اهدافم پایدار هستم.
وی افزود: ما باید به فکر مخاطبی باشیم که با امید چشم انتظار کارهای خوب ما است.

اسعدیان: سینمای ایران در بستر بیماری است و راه درمان آن همدلی است
همایون اسعدیان گفت: ما حالمان خوب است یا درست‌تر بگویم بهتریم. توضیح آن کمی سخت است مگر در این چند روز چه اتفاقی افتاده است آیا سیل عظیم مخاطب به سالن‌های سینما هجوم آورده‌اند؟ آیا سینماهای ورشکسته رونق گرفته است؟ آیا بیکاری اهالی سینما تمام شده است؟ آیا جلوی قاچاق ویدئو گرفته شده است؟ آیا صنوق بیکاری افتتاح شده است؟
وی ادامه داد: نه هیچ معجزه‌ای صورت نگرفته است اما ما حالمان خوب است یا درست‌تر بگویم بهتر هستیم. آقای ایوبی دیروز گفتید این خانه چقدرکوچک است و البته پربار. معلوم است در گذشته خانه کوچک ما را ندیده بودید. شاید دلیل این حس خوب باز شدن در خانه کوچک کوچه سمنان باشد اما نه آنجا فقط یک نماد معمولی چند هزار سینماگر مظلوم و شریف ایرانی است.
اسعدیان ادامه داد: ما حالمان خوب است زیرا با ما با احترام حرف زدید زیرا با ما مهربان بودید زیرا وقتی وارد خانه ما شدید عصای دست عزت الله انتظامی بودید که این بار نه به ریا و تزویر بلکه برای مراسمی مهم که به میل و اراده خود پا به خانه خود گذاشتید. محمد هنرمند بعد از دیداری که در دفترتان داشتیم، می‌گفت: ما عجب موجوداتی هستم چه به سادگی دل می‌بندیم. ما نیازمند ذره‌ای مهربانی و صداقت هستیم و راست می‌گفت ما حالمان خوب است زیرا بعد از این چند سال که با توهین، تهت و افترا با ما حرف زده بودند و شمشیر تکفیر را بالای سرمان نگهداشته بودند، حالا شما هم در کنار ما و با ما در برابر عظمت فرهنگ و هنر کشورمان به یکسان می‌ایستیم و سر تعظیم فرود می‌آوریم.
وی افزود: در سال‌هایی که مدعیان فرهنگ با ادبیاتی سخیف و الفاظی بی‌ادبانه و هتاکانه، لمپنزیم را ترویج می‌کردند و کمر به نابودی سینمای ایران بسته بودند ما صبورانه تحمل کردیم و برآنچه باور داشتیم پای فشردیم. کوچک و بزرگ در کنار هم ماندیم و نگذاشتیم آیندگان، سستی مارا مورد نکوهش قرار دهند. سینمای ایران در بستر بیماری است و راه درمان و معجزه آن همدلی شما با ما است ونیاز به حمایت مزورانه گروهی ندارد.

طائرپور: خانه سینما را گشودید، در دهان بدگویان را ببندید
فرشته طائر‌پور در این مراسم گفت: سال‌نمای سینمای ایران یک بار دیگر ورق خورد و سال نویی را آغاز کرد. مهم این است که قفل از خانه ما برداشته و گشوده شد و درخت سبز سینمای ایران شکوفه ظفر داد. جای همه آنهایی که حسرت دیدار این روز را به خاک بردند خالی است. جناب ایوبی بگذارید ابتدا با شما سخن بگویم ما از سمت سینما می‌آییم و شما از سمت سیاست. ما بارمان بارفتن است و بار شما فولاد است. ما از راست می‌نویسم و شما از چپ. مهم این است که خواسته و ناخواسته دراین روزگار بهم رسیدیم بنا براین هر چه بی‌ادعا‌تر باشیم در انجام وظایف خود موفقی‌تر هستیم. با‌‌ همان کلیدی که در خانه سینما گشودید در دهان بد گویان را ببندید. امروز در آستانه سال نوی سینما در این جشن مبارک شهادت می‌دهیم که یاران سرزمین مقدس ما است شهادت می‌دهیم جز در سایه سار الفت ایران عزتی برای خود انتخاب نمی‌کنیم.
وی خطاب به وزیر ارشاد ادامه داد: قبله نماز ما‌‌ همان کعبه‌ای است که مسلمانان روی آن سجده می‌کنند. پیشانی ما داغ و در سینه مهر مملکت داریم اما اینگونه مسلمانیم و اینگونه ایرانیم گذشته داریم سراسر افتخار و حرفه ما ساختن فردا‌ها است مارا بشناسید دوست بدارید و احترام بگذارید.

داود میر باقری نیز گفت: من آمادگی نداشتم به روی سن بیایم و تازه از سفر آمده‌ام. فقط روز ملی سینما را تبریک می‌گویم و امیدوارم روزهای آینده برای سینمای ایران روزهای خوبی باشد.

در مراسم شب گذشته سازمان سینمایی که به مناسبت روز ملی سینما و همچنین بازگشایی خانه سینما برگزار شد، بیش از دوهزار نفر از سینماگران حضور داشتند.

در مراسم دیشب هنرمندانی همچون مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، کیانوش عیاری، سامان مقدم، علیرضا داوودنژاد، همایون اسعدیان، محمد بهشتی، ابراهیم شیبانی، اکبر نبوی، فرهاد توحیدی، علی دهکردی، آناهید آباد، امیر اثباتی، حمید فرخ‌نژاد، کامران ملکی، محمد عزیزی، جابر قاسمعلی، محمدمهدی عسگرپور، داود میرباقری، بهروز افخمی، روح الله حجازی، بیژن میرباقری، اکبر خواجوی، محمد متوسلانی، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، احمد میرعلایی، شفیع آقا محمدیان، محمد رضا عباسیان، حسن‌پور شیرازی، داریوش اسد‌زاده، محمد درمنش، شهرام حقیقت دوست، محمد سریر، ناصر چشم آذر، چکناوارایان، محمد زیرن دست، پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما، پرویز پرستویی، علی معلم، کیومرث‌پور احمد، فریدون جیرانی، منیژه حکمت، مرضیه برومد، حمیدرضا قربانی، فاطمه معتمد آریا، جمیل رستمی، منوچر محمدی، رضا داد، غلامرضا موسوی، جلال مقامی، منوچهر اسماعیلی، ناصر ممدوح، آتوسا قلمفرسایی، غلامرضا آزادی، علی مصفا، احمد امینی، احمد رضا درویش، مهرداد اسکویی، حبییب اسماعیلی، محمد حسین لطیفی، مهناز افشار، حسین یاری، امیر حسین علم الهدی، منوچهر والی‌زاده، پریوش نظریه، رضا کیانیان، مازیار میری، طناز طباطبایی، نگار اسکندر فر، رخشان بنی اعتماد، هنگامه قاضیانی، جهانگیر الماسی، هاشم میرزا خانی، بهمن فرمان آرا، امین تارخ، حسین پاکدل، پانته آ بهرام، علی قربان‌زاده، محسن تنابنده، شهرام مکری، بیژن امکانیان، اکبرعبدی، آریا عظیمی‌نژاد، گوهر خیر اندیش، کامبیز روشن روان، کارن همایونفر، غزل شاکری، مسعود اسدالهی، حسین عرفانی، کوروش سیمانی، هادی محقق، حسین مسافر آستانه، محمد رضا صابری، محمد قاصد اشرفی، لادن مستوفی، بهروز شعیبی، سیروس الوند، آنا نعمتی، سحر ذکریا، فریبرز عرب نیا، محمود غفاری، نقی نعمتی، جهانگیر کوثری، محسن علی اکبری، ماهایا پطروسیان، محمود رضوی، منوچهر محمدی، نیکی کریمی، آرش امینی، جعفر صانعی مقدم، لقمان خالدی و جمع بسیاری دیگر حضور داشتند.

اجرای مراسم برعهده احسان کرمی بود که بسیار خوب اجرا کرد.

محمد سریر، کارن همایونفر و ناصر چشم آذر به صورت جداگانه قطعاتی را اجرا کردند.

در پایان مراسم عکس یادگاری با حضور هنرمندان و مدیران ثبت شد.

علاوه بر فضای اصلی محل باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه، محوطه بیرونی نیز برای چای و نشست‌های دوستانه تدارک دیده شده بود.

جامعه صنفی تهیه کنندگان و بخشی از اعضائ ۱۳ صنفی که در دوران شمقدری تاسیس شده بودند مهمانی دیشب را تحریم کرده بودند

مراسم از ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه اغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز