خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر بنت در سیستان وبلوچستان خواستارشد؛‌

بخش بنت به شهرستان ارتقاء یابد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۰۱

عضو شورای اسلامی شهر بنت از توابع شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان، از مسئولان وزارت کشور و دولت خواست بر اساس ضوابط و تعاریف تقسیمات کشوری و بنا به ضرورت های منطقه‌ای با تبدیل و ارتقای بخش بنت به شهرستان موافقت کنند.

پرویز کدخدایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به توقف اجرای قانون تقسیمات کشوری و همچنین ارتقای روستاها و شهرهای کشور به بخش و شهرستان از سوی وزارت کشور گفت: وزارت کشور باید تکلیف شهرها و روستاهایی که قابلیت ارتقا دارند را مشخص کند.

وی با بیان اینکه، بخش بنت یکی از بخش های قدیمی وتاریخی استان سیستان و بلوچستان است و به بخش ارتقا پیدا کرده ، افزود: مردم منطقه بنت با بیش از 90درصد آرا به صندوق دکتر روحانی از دولت قانونمند تدبیر و امید انتظار اجرای صریح قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل هرچه سریعتر روستاها و بخش های واجد شرایط به شهرستان بالاخص بخش بنت را دارند.

 عضو شورای شهر بنت با اشاره به ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط کشوری مصوب سال 1362 و با بیان اینکه، بافت جغرافیایی منطقه بنت با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات به محروم‌ترین نقاط کشور یعنی روستاهای محرومی مانند توتان، مهمدان، سفیدکوه و سرگوست نیازمند تبدیل شدن از بخش به شهرستان است، خواستار تصویب ارتقا بخش به شهرستان از سوی دولت شد.

عضو شورای اسلامی شهر بنت با بیان اینکه طبق قانون تقسیمات کشوری باید شهرها و روستاهای واجد شرایط به بخش و شهرستان تبدیل شوند گفت: دولت جدید به ویژه وزارت کشور تمامی این موارد را موکول به طرح تقسیمات کشوری کرده است.

کدخدایی در ادامه، میزان جمعیت این بخش را 30 هزار نفر عنوان کرد گفت: بخش بنت با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر و الحاق برخی از روستاهای بخش مرکزی نیکشهر که خود خواهان الحاق به بخش بنت هستند میشود فاکتور جمعیتی این بخش را جهت ارتقا مرتفع ساخت.

کدخدایی افزود : بنت دارای بیش از 100 پارچه آبادی و مساحتی در حدود 4400 کیلومتر مربع که 26 روستای دارای دهیاری دارد.

به گفته وی، هم اکنون روستاهایی چون دهان ،دسک ودستگرد قابلیت ارتقا به شهر را دارند این بخش از توابع شهرستان نیکشهر به دو استان کرمان و هرمزگان ختم میشودو دورترین روستای بخش بنت که روستای شماشیری نام دارد تا مرکز بخش چیزی حدود 110 کیلومتر مسافت دارد.

بخش بنت هم اکنون دارای30 هزار نفرجمعیت است که در 75 کیلومتری نیکشهر قرار دارد و یکی از مناطق تاریخی بلوچستان بشمار می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز