خبرگزاری کار ایران

پایش مداوم صنایع، اولویت محیط زیست سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۶۹

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: صنایع استان در یک برنامه مدون و همیشگی و بصورت مستمر در اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان پایش می‌شوند.

نیره پورملائی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان و روند روبه رشد صنایع، یکی از اولویت های محیط زیست، پایش مداوم و همیشگی صنایع است تا در کنار رشد صنایع، مشوق رشدی پایدار و غیر آلاینده برای صنعت استان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه پایش مداوم و همیشگی صنایع در قالب یک برنامه منظم و همیشگی توسط کارشناسان این اداره کل در سراسر استان صورت می‌گیرد و این برنامه به صورت دائمی و بدون وقفه در حال انجام است.

پورملائی خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره 3 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده،همه واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و ... آلاینده محیط زیست که از طریق تخلیه فاضلاب و انتشار ذرات و سایر آلاینده‌ها موجب آلودگی می‌شوند توسط کارشناسان محیط زیست استان، در بازدیدهای دوره‌ای و مداوم، شناسایی و در صورت احراز آلایندگی، روند صدور اخطار و تعیین زمان رفع آلودگی و سایر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر این پایش‌های مداوم به منظور کاهش عوامل آلوده کننده و مخرب محیط‌زیست، همه واحدهای صنعتی، خدماتی، و زیربنایی موظفند، نسبت به نمونه‌برداری و اندازه گیری آلاینده‌های خود اقدام و نتیجه را در چارچوب خوداظهاری به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارائه کنند، که این امر از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست نقش نظارتی و کنترلی بر کارکردهای آزمایشگاههای معتمد و صنایع  را بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز