خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

با تبدیل بخش ساربوک به شهر موافقت شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۵۶

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با موافقت وزیر کشور روستای ساربوک شهرستان قصرقند به شهر تبدیل شد.

سید دانیال محبی امروز در جمع خبرنگاران گفت: وزیر کشور در راستای اجرای ماده 1 قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تبدیل روستای ساربوک شهرستان قصرقند به شهر موافقت کرد. 

 وی با اشاره به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری افزود: بر اساس تبصره 5 ماده 4 این قانون روستاهای مرکز بخش با هر جمعیتی شهر شناخته می شوند که بر اساس این قانون روستای ساربوک به شهر تبدیل شد.

 وی ادامه داد: 12 طرح توجیهی تبدیل مراکز بخشهای استان به شهر تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است که در حال حاضر با یکی از این طرح ها موافقت شده است.

 استاندار تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده 11 طرح دیگر توسط وزارت کشور در دست بررسی است که پس از طی مراحل قانونی و اداری لازم تعیین تکلیف می شوند.

محبی همچنین با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: بر اساس ماده 9 این قانون، اعضای شورای اسلامی روستای ساربوک به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر شناخته می شوند که بر اساس اختیاراتی که در مفاد این قانون آمده است، باید فعالیت نمایند.

دهستان ساربوک مرکز بخش ساربوک از توابع شهرستان قصرقند می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز