خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری هامون در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش سوزی مراتع اطراف کوه خواجه تا ساعاتی دیگر مهار خواهد شد / مدیر دستگاه متولی هیچ تماسی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۲۹

سرپرست فرمانداری هامون گفت: آتش سوزی مراتع اطراف کوه خواه که از صبح امروز آغاز شده تا ساعاتی دیگر مهار خواهد شد.

در پی حادثه آتش سوزی مراتع اطراف کوه خواجه سرپرست فرمانداری هامون در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت : این آتش سوزی اوایل صبح آغاز شده است و سرعت حریق به مرور زیاد شده است. با توجه به اینکه محل آتش سوزی مسیر مشخصی نداشت با توجه به شیب دار بودن و آبگیر بودن، مجبور به گشایش مسیر در مراتع اطراف شدیم.

علیرضا کیخا بیان داشت : از همان لحظات آغازین حادثه تمامی ماشین آلات شهرداری علی اکبر و شهرداری محمد آباد به محل حریق اعزام و مسیر عبور را باز کردند ،حتی یکی از ماشین آلات که در مسیر دچار مشکل شده توسط مردم منطقه مسیرش باز شد.

وی افزود : آتش سوزی تا چند ساعت دیگر مهار خواهد شد و خطری عشایر و دام های منطقه را تهدید نمی کند.

سرپرست فرمانداری هامون گفت : قسمتی از مراتع اطراف کوه خواجه در این آتش سوزی از بین رفته است و تا پایان مهار آتش سوزی نمی‌توان برآورد خسارت داشت.

وی اظهار کرد : شهرستان هامون با کمبود امکانات و ماشین آلات اطفاء حریق مواجه است .

این مقام مسئول ادامه داد:‌ تا این لحظه هیچ گونه تماسی از سوی محیط زیست دریافت نکرده ام.

کیخا با بیان اینکه دستگاه های متولی مانند منابع طبیعی و محیط زیست تا کنون هیچ گونه همکاری نداشته و حضور فیزیکی در حل مشکل آتش سوزی نداشته‌اند گفت: این شیوه درستی نیست که ما در منطقه باشیم و دستگاه های متولی در منطقه نباشند.

کیخا افزود : فردای حادثه مدیرکل محیط زیست اعلام می کند که این میزان مرتع در آتش سوزی خسارت دیده است ، تا این لحظه به عنوان متولی دستگاه محیط زیست از من سوال نپرسیده است که از من کاری بر می آید یا خیر؟

این مسئول خاطر نشان کرد : فردای این حادثه مصاحبه های مدیرانی که در اتاقشان نشسته اند منتشر می‌شود، آیا این غیرقابل پذیرش است که شهردار منطقه بیل به دست در این حادثه همکاری کند اما دستگاه متولی هیچ دخالتی در حل مشکل نداشته باشد؟

وی تاکید کرد : اگر همکاری مردم منطقه ، عشایر و سیستم بخشداری تیمور آباد نبود در این حادثه دچار مشکل می شدیم.

کیخا گفت : فرمانداران دیگر مناطق سیستان برای مهار آتش سوزی اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز