خبرگزاری کار ایران

آقایی به ایلنا خبر داد:

نجات 5 ماهیگیر سریلانکایی توسط کشتی غول پیکر نفتکش ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۱۹۶

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 5 ماهیگیر سریلانکایی که جمعه گذشته (10 آذر 96) توسط کشتی غول پیکر نفتکش ایرانی در آبهای آزاد نجات یافتند صبح‌ امروز تحویل بندر چابهار شدند.

بهروز آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام خبر آزادی 5 ماهیگیر سریلانکایی در آبهای آزاد ، اظهار داشت: صیادان نجات یافته سریلانکایی توسط نفتکش ایرانی 10 آذرماه 96 ، در آب‌های آزاد نجات یافتند بعد از گذشت 5 روز ، صبح‌ امروز توسط یدک کش خضراء از کشتیSTREAM تحویل گرفته شدند و اقدامات لازم جهت اسکان و انتقال آنها در حال انجام است‌. 

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان هم در این باره گفت: باغستانی، فرمانده کشتی نفتکش به محض مشاهده قایق سانحه دیده در طوفان، ضمن کاهش سرعت، تغییر مسیر داده و اقدام به  عملیات نجات کرده که جای تقدیر دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه عملیات نجات حدود 5 ساعت به طول انجامیده، خاطر نشان کرد: طبق اظهارات سرنشینان قایق نجات یافته سریلانکایی، این قایق بر اثر طوفان شدید واژگون شده و سرنشینان به مدت 3 روز در شرایط نامناسب جوی دریا بلاتکلیف بوده اند.

وی در ادامه  اذعان داشت: لازم است شناورهای فعال منطقه، ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل خروج از  بندر  از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار که این مرکز خدمات کامل نجات‌دریایی و هواشناسی را به صورت 24 ساعته درکل سال مطابق با استانداردهای بین المللی IMO ارائه می دهد در ارتباط باشند . 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز