خبرگزاری کار ایران

افتتاح هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۵۷۰

هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در شهر زاهدان با حضور مسئولان مختلف افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اداری و مالی فرمانداری شهرستان زاهدان در این مراسم گفت: یک از مهم‌ترین زمینه‌هایی که با توجه به قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و محیطی کشورمان می‌تواند در روند توسعه ملی موثر واقع شود، ذوق و خلاقیت است که در قالب‌های سنتی و محلی یعنی همان صنایع دستی خلاصه می‌شود.

نجاری افزود: در برنامه ششم توسعه کشور برای بخش صنایع دستی جهت‌گیری‌های بسیار خوب و موثری وجود دارد که بیانگر توجه ویژه به این حوزه در کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان نمونه‌ای بارز و شاخص از صنایع دستی، سوزن‌دوزی و خامه‌دوزی در شمال استان و بلوچی‌دوزی در بلوچستان است.

وی افزود: هنر سوزن دوزی یکی از رو دوزی‌های منحصر به فرد کشور است، هنری برخوردار از ظرافت و دوخت و تنوع رنگ که تقریباً تمامی زنان بلوچ در این خطه برای تزئین لباس‌شان استفاده می‌کنند و اغلب اشکال هندسی بدون الگو و طرح و براساس تجسم طرح در ذهن خودشان روی پارچه نقش می‌ببندد.

نجاری در پایان گفت: در شهرستان‌زاهدان چندین بازارچه و فروشگاه عرضه صنایع‌دستی فعالیت دارند و به‌منظور آموزش زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در حاشیه شهر گارگاه‌های آموزشی ساخت صنایع دستی دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز