خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در گفت‌وگو با ایلنا:

آغاز سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان هر ساله با شروع فصل سرما و همزمان با فصل جفت گیری پستانداران در مناطق تحت مدیریت و طبیعت استان انجام می شود.

نیره پورملائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان هر ساله با شروع فصل سرما و همزمان با فصل جفت‌گیری پستانداران در مناطق‌تحت مدیریت و طبیعت استان انجام می‌شود.

وی افزود: این سرشماری به روش مشاهده مستقیم و با مشارکت گروهی از کارشناسان، محیط بانان، همیاران و همکاران بازنشسته با هدف برآورد جمعیت حیات وحش به ویژه گونه های شاخص علفخوار مثل: جبیر، قوچ ، میش، کل، بز و مقایسه آمار سنوات گذشته جهت ارزیابی مناطق و تحلیل چالش ها و آسیب های حیات وحش و همچنین اخذ تصمیمات مدیریتی مناسب برای هر منطقه صورت می پذیرد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان بدلیل شرایط خاص جغرافیایی و داشتن آب و هوای مختلف و متفاوت دارای تنوع گونه ای و اکوسیستم مناسب بوده و گونه‌های ارزشمند نظیر تمساح پوزه کوتاه، خرس سیاه، سنجاب بلوچی و... در مناطق مختلف آن زیست می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سرشماری حیات وحش در این استان از انواع گونه‌های مختلف و در شش مرحله شامل؛ سرشماری زمستانه و تابستانه پستانداران علفخوار، سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، سرشماری پرندگان خشکی زی و حائز اهمیت ملی و بین المللی، سرشماری زمستانه هوبره، سرشماری تمساح پوزه کوتاه مردابی انجام می شود.

پورملائی ادامه داد: سرشماری زمستانه پستانداران استان با استقرار تیم های کارشناسی در سایت‌ها و زیستگاه‌های مستعد و شناسایی شده استان و بر اساس مشاهدات عینی و مشاهدات و نمونه برداری‌های متعدد از آثار بجا مانده و ... از این گونه ها انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز