خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

لزوم ایجاد کتابخانه‌ای توسعه یافته در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۳۱

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اختصاص زمین 4 هزار و 500 متر مربعی برای ساخت کتابخانه در زاهدان، در تلاشیم تا کتابخانه ای درخور شان مردم زاهدان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر جمشید نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: با ایجاد فضاهای مناسب و درخور شان مردم استان برای مطالعه، می توان فرهنگ کتابخوانی را گسترش داد.

علی اصغر جمشید نژاد ضمن ابراز همدردی با خانواده های حادثه دیده زلزله غرب کشور و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی  در این نشست تصریح کرد: بزرگترین دغدغه ای که خاطر هر انسان را مکدر می کند را زلزله اخیر در کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: علارغم تمام توجهات و کمک‌های صورت گرفته، همدلی و همدردی مردم تاثیر بهتری خواهد شد.

 جمشید نژاد افزود: اقدامات خوبی نظیر اهدای خون و کمک های نقدی و غیر نقدی برای همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه  طی دوروز اخیر در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: کمپین های جمع آوری کمک های مردمی از امروز با هماهنگی سازمات هلال احمر در سیستان و بلوچستان فعال شده اند .

وی در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب معجزه دین است و علیرغم همه تکنولوژی‌های موجود، همچنان رونق دارد.

 مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان گفت: مدیریت اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان در بین 12 کتابخانه استانی کشور بعد از استان فارس رتبه دوم  را به خود اختصاص داده است.

 قاسم سیاسر در این نشست اظهار داشت: مدیریت اسناد کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان در ۱۲ کتابخانه استانی کشور رتبه دوم را بعد از فارس به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در اسناد و کتابخانه ملی استان بیش از 100 هزار جلد کتاب موجود است و تا 30 سال آینوه،دغدغه ای در زمینه آرشیو  نداریم.

وی عنوان کرد: در سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با کمبود فضا روبرو هستیم و به دلیل کمبود فضا امکان افزایش ظرفیت کتابهای این کتابخانه وجود ندارد.

سیاسر خاطرنشان کرد: بیش از 5 میلیون و 600 هزار برگ سند  در سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان وجود دارد که  80 نسخه خطی و بیش از 100 هزار کتاب و منابع را شامل می شود.

وی با اشاره به  برگزاری برنامه های مختلف هفتگی کتابخوانی ، شعر خوانی و نقد کتاب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان ، گفت: در تلاشیم این سازمان به محل تجمع نخبگان و صاحبان مطالعه تبدیل شود.

وی افزود: زمینی با مساحت 4هزار و 500 متر مربع با حمایت علی اوسط هاشمی و جمشید نژاد معاون سیاسی اجتماعی استانداری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا شده که با تامین اعتبار و ساخت آن تحول عظیمی در فرهنگ کتابخوانی استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز