خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

نخستین همایش فرخی سیستانی با هدف تجلیل از نخبگان فرهنگی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۷۱۴

به همت موسسه فرهنگی هنری نی زار و با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری زابل و همراهی‌ویژه دانشگاه زابل با هدف معرفی و تجلیل از فعالان پژوهشی و فرهنگی سیستان نخستین جشنواره فرهنگی فرخی سیستانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نخستین دوره جشنواره فرخی سیستانی از شش نفر از پژوهشگران و نویسندگان سیستانی که آثار و تالیفاتی در حوزه فرهنگ، ادبیات، تاریخ، مذهب و جغرافیای سیستان داشتند تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم که به همت موسسه فرهنگی هنری نی زار، دانشگاه زابل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری زابل در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه زابل برگزار شد، مهدی کشته‌گر مدیرعامل موسسه نی زار و دبیر برگزاری جشنواره فرخی سیستانی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان برنامه و تقدیر از هنرمندان موسسه نی زار به تشریح روند برگزاری و نحوه انتخاب  برگزیدگان پرداخت.

مهندس جمشید نژاد معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز ضمن قرائت پیام استاندار به اولین جشنواره فرخی سیستانی بیان داشت : دغدغه داشتم که بتوانم به این مراسم که بعنوان اولین دوره جشنواره فرهنگی فرخی سیستانی نام گرفته است خودم را برسانم و مراتب عذر‌خواهی استاندار محترم را به دلیل عدم حضور در این مراسم به سمع و نظر شما فرهنگ دوستان برسانم.

وی افزود: سخن گفتن در میان اساتید سخن کمی مشکل است و مفتخرم که امروز این توفیق حاصل شد تا در این مراسم حضور بیابم این مراسم که به پاس بزرگداشت شاعران و نویسندگان نامی سیستان است که قلم خود را در راستای فرهنگ بزرگ و غنی سیستان زده اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل نیز در آیین اولین جشنواره فرخی سیستانی اظهار داشت: سیستان نیازمند معرفی چهره‌های نامی و فرهیخته گان خویش است، چرا که مردمان سیستان از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار هستند که مایه افتخار و عزت ایران اسلامی در تمامی ادوار و طول تاریخ بوده است.

هوشنگ ناظری گفت: مجموعه نی زار با اینکه مدت زمان زیادی از آغاز فعالیت هایش چه در زمینه فرهنگی و اجتماعی و چه در حوزه خبری؛ نمی گذرد اما اثرگزاری بسیار ویژه ای داشته است و از عوامل این مجموعه بزرگ و فرهنگی تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این مراسم نیز از آقایان دکتر محمد تقی رخشانی، دکتر عیسی ابراهیم زاده، دکتر حسین جهانیتغ قاسم سیاسر، امین الله سرابندی و جواد اویسی بعنوان شش تن از اساتید برجسته در حوزه فرهنگ، ادبیات، تاریخ، مذهب و جغرافیا که تالیفاتی در حوزه فرهنگ و هنر سیستان داشتند به رسم یاد بود تقدیر شد.

اجرای یعقوب لیث خوانی توسط استاد مددی، فردوسی خوانی از استاد باقری ،اجرای موسیقی توسط گروه استاد شبستری و شعرخوانی سیستانی سلطان جهانتیغ و پخش کلیپ سیستان از دیگر بخش های این جشنواره بوده است .

نخستین همایش فرخی سیستانی با هدف تجلیل از نخبگان فرهنگی برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز