خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک خبرداد:

رهایی 40 روستا در شهرستان زهک از خطر مسدود شدن

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک از عملیات ماسه‌روبی و حمل ماسه‌های روان محور ارتباطی بیش از 40 روستا در این شهرستان و رهایی از خطر مسدود شدنشان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ابراهیم شفیعی مقدم اظهار کرد: با توجه به شدت یافتن طوفان گرد و غبار در روزهای اخیر که با سرعت بین 70 تا 86 کیلومتر بر ساعت منطقه سیستان را فرا گرفت، احتمال مسدودشدن راه ارتباطی بیش از 40 روستا از روستاهای شهرستان زهک وجود داشت.

وی افزود: با حضور به موقع نیروهای راهداری این اداره قبل از مسدودشدن، این محورها به طور کامل بازگشایی شد و تردد در تمامی محورهای سطح حوزه شهرستان برقرار است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک ادامه داد: طی این عملیات در 72 ساعت گذشته 32 نفر از راهداران این اداره با 15 دستگاه از ماشین آلات راهداری موفق به حمل ماسه بادی و آزادسازی 9 نقطه از نقاط ماسه‌گیر ( میرزاخون، دهنو، کود، زینل، زاهدان کهنه ، قلعه کنگ، جزینک، محمد شاهکرم، شاهگل، طفلک – بامری) که در مسیر راههای ارتباطی سطح حوزه شهرستان قرار داشته‌اند شده است.

لازم به ذکر است http://www.sbrud.ir در 72 ساعت گذشته بیش از 4 هزار و 650 متر مکعب ماسه بادی از سطح محورهای ارتباطی جابجا شده و اکنون تمامی محورها باز هستند.

کد خبر : ۴۰۸۷۵۵