خبرگزاری کار ایران

به منظور تداوم همکاری‌های فی‌مابین؛

رییس بنیاد علوم پاکستان با مسئولان دانشگاه سیستان وبلوچستان دیدار کرد

پروفسور اشرف، رییس بنیاد علوم پاکستان با رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا از زاهدان  این دیدار و گفت‌وگو در راستای سفر بندانی رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان به پاکستان و انعقاد تفاهم نامه همکاری با این کشور صورت گرفت.

بندانی، رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان در این دیدار شرایط و موقعیت جغرافیایی دو کشور همسایه را زمینه مناسبی دانست تا در راستای آن، همکاری‌های علمی و پژوهشی بسط و گسترش یابد.

پروفسور اشرف نیز طی گزارشی به معرفی و عملکرد آکادمی پاکستان و زمینه‌های همکاری پرداخت وگفت: هدف از این سفر این بوده است تا ضمن بازدید عینی از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص راه‌ها و زمینه‌های توسعه همکاری به گفت‌وگو بپردازیم.

وی  به شرایط و اکوسیستم استان و منطقه اشاره کرد و این شرایط را در جهت ارتقای مناسبات علمی و پژوهشی مناسب دانست.

رییس بنیاد علوم پاکستان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری و گسترش کارگاه‌های علمی-آموزشی به ویژه با کشورهای مسلمان، انتشار کتاب و مجلات، انجام پروژه‌های مشترک علمی-پژوهشی دانشجویان، بورسیه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و تبادل استاد اشاره کرد.

پروفسور اشرف، اختیارات و برنامه ریزی کارگاه‌های علمی و آموزشی را به دانشگاه واگذار کرد.

وی امیدواری کرد تا این دیدار بتواند زمینه توسعه و همکاری‌های همه جانبه علمی میان دو کشور را گسترش دهد.

پروفسور اشرف در ادامه دیدار خود از امکانات دانشگاه مانند کتابخانه مرکزی اهدایی مقام معظم رهبری، آزمایشگاه‌ها، پارک علم وفناوری، تالار فردوسی، تالار و مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) و نیروگاه خورشیدی دانشگاه بازدید کرد.

کد خبر : ۴۰۶۶۲۵