خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهوری:

دولت یک سال زودتر از زمان وعده خود تورم 44 درصدی تک رقمی کرد

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید یک سال زودتر از زمان وعده خود توانست تورم 44 درصدی را تک رقمی کند که این کار بسیار بزرگی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در همایش طلاب شیعه و سنی در مسجد مکی اهل سنت این شهرستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته با تکیه بر خداوند متعال و حمایت‌های بی‌دریغ مردم و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت نظام و اعتلای جایگاه ایران در عرصه‌های بین المللی توانسته گام‌های بلندی بردارد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار سختی کشور را تحویل گرفت و توانست در مدت این سه سال بسترهای رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی را فراهم سازد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم سال 92 در حالی روی کار آمد که اوج تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی بود و امکان ارتباط با جوامع بین المللی برای ما فراهم نبود.

وی با اشاره به 800 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور در دوران هشت ساله دولت قبلی که این میزان درآمد در تاریخ نفت ایران بی‌سابقه بود افزود: دولت تدبیر و امید زمانی سکان امور را در دست گرفت که تحریم‌های مختلفی علیه کشور اعمال شده و خبری از این درآمدها نبود و دولت با انبوهی از بدهی‌های فزآینده دولت قبل به پیمانکاران و بانک‌ها و سایر مشکلات روبه رو شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به تورم بالای 40 درصد در ابتدای دولت یازدهم گفت: این دولت با رکود منفی 6.8 درصد و با تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ملت ایران که مزید بر علت شده بود و در مسیر توسعه و تعامل با جهان سد بزرگی ایجاد کرده بود کار خودش را آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری اظهار داشت: رئیس جمهوری در اوج تورم 44 درصدی در انتخابات سال 92 وعده تک رقمی شدن تورم را دارد که به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی امری محال بود اما دولت تدبیر و امید امروز افتخار دارد که تورم را تک رقمی کرده است.

وی با اشاره به میزان ذخیره گندم کشور درابتدای سال 92 اظهار داشت: وضعیت ذخیره گندم ما در بعضی از استان‌ها طوری بود که بیشتر از 3 روز و حتی در کل کشور نیز فقط تا 18 روز وجود داشت.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با وجود خشکسالی که در بیشتر استان‌های کشور حاکم بود توانست میزان ذخیره گندم را تا 2 ماه کامل تامین کند و این میزان را به 14 میلیون تن ارتقا بخشد.

وی بیان کرد: دولت یازدهم ظرف سه سال با وجود خشکسالی‌های متمادی در زمینه خودکفایی گندم کشور که 6میلیون تن واردات در دولت قبل بود، با خرید 11 میلیون تن گندم از کشاورزان کشور کار بسیار بزرگی انجام داد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: در عرصه رونق کشاورزی در کشور تحول بزرگی رخ داده و همچنان در حال توسعه است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به رکورد زنی دولت تدبیر و امید در تولید شکر اظهار داشت: یک میلیون و 500 هزار تن شکر در کشور تولید شده که در این زمینه نیز به خودکفایی رسیدیم.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام تصریح کرد: برجام یک هدف سیاسی نبود بلکه برداشتن یک مانع بسیار بزرگ از پیش پای ملت بود زیرا تحریم‌ها عرصه اقتصاد ایران را مانند دوران دفاع مقدس تنگ کرده بود.

وی ادامه داد: تیم هسته‌ای دولت تدبیر و امید با 18 ماه کار جهادی و عزت‌مندانه با تکیه بر دانش حقوقی و منطق مذاکره توانستند در مقابل ابر قدرت‌های جهانی پیروز شوند و این افتخار در تاریخ ایران درخشان می‌ماند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما توانستند با استقامت در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی پرونده ایران را از شورای امنیت بیرون آورند که این خود کار بسیار عظیمی بود که اتفاق افتاد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای تمام خطوط قرمز مقام معظم رهبری را در مذاکرات رعایت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری اظهار داشت: کشورهای غربی بالاخره بعد از 18 ماه مذاکره فشرده جمهوری اسلامی ایران را در دانش هسته‌ای به رسمیت شناختند این در حالی بود که اوباما بارها اذعان کرده بود که می‌خواستیم تمام پیچ و مهره‌های مراکز هسته‌ای ایران را برچینیم.

وی تصریح کرد: امروز نه تنها مراکز هسته‌ای ما برچیده نشده بلکه توانستیم آب سنگین اراک را به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: به برکت برجام ما امروز کیک زرد را از روسیه خریداری و در کشورغنی‌سازی می‌کنیم و با نظارت آژانس بین المللی به فروش می‌رسانیم.

وی افزود: فعالیت‌های هسته‌ای نطنز، فردو و اراک به هیچ عنوان به حالت تعلیق در نیامده و امروز توانستیم به باشگاه هسته‌ای دنیا بپیوندیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: تمام تحریم‌ها از لحاظ حقوقی برداشته شده است و گاهی بدعهدی‌هایی را بعضی از شرکت‌ها و بانک‌های آمریکایی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به سفر هیات‌های بلند پایه خارجی به کشور خاطرنشان کرد: در سایه برجام امروز ما شاهد این هستیم که هیات‌های بزرگ خارجی برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آیند.

وی تصریح کرد: در سه ساله دولت یازدهم روابط ایران با جوامع بین المللی افزایش یافته و امروز دیگر ایران هراسی در جهان مطرح نیست.

وی افزود: دولت تدبیر و امید جایگاه ایران را در بین جوامع بین المللی چنان ارتقا داده که امروزه تمام کشورهای خاورمیانه دست نیاز خودشان را به سمت کشور ما دراز کرده‌اند.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت کشور دست به اقدامی زد که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان دارد به طوری که 20 درصد اعتبار تملک دارایی وزارت بهداشت و درمان را برای بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی این استان اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به برکت اقدامات وحدت آفرین دولت یازدهم یکی از امن‌ترین استان‎های کشور است خاطر نشان کرد: علمای شیعه و سنی در این استان نقش محوری و کلیدی برای تامین امنیت پایدار دارند و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با وجود ناامنی در سراسر دنیا امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و دشمنان سعی دارند امنیت را از این کشور سلب کنند همه باید در ایجاد امنیت نقش خودمان را ایفا کنیم.

وی افزود: هماهنگی و همدلی بین علمای اهل تشیع و تسنن در سیستان و بلوچستان برقرار است و دشمان سعی می‌کنند با ایجاد اختلاف استان و کشور را نا امن کنند که با هوشیاری علمای این استان به هدف شوم خود نخواهند رسید.

کد خبر : ۴۰۵۹۹۸