خبرگزاری کار ایران

معاون صنعت و تجارت سیستان و بلوچستان خبرداد:

پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات به بافندگان فرش دستباف سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۰۵۰

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بافندگان فرش دستباف در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت، غلامعلی گنجعلی اظهار داشت: در سال گذشته 4 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به کارگاه‌ها و بافندگان فرش دستباف پرداخت شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: پرداخت این تسهیلات به 90 نفر از بافندگان، منجر به افزایش تولید فرش دستباف و اشتغال قابل توجه در این زمینه شده است.

وی افزود: بافت فرش دستباف یکی از راه‌های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی صورت پذیرفته که این هنر جایگاه واقعی خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کند و می‌طلبد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز به صورت کامل در این زمینه ورود پیدا کند.

گنجعلی تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای حضور دانش آموزان و دانشجویان این رشته در المپیادهای فرش دستباف  صورت گرفته و در سال گذشته نیز یکی از دانشجویان استان موفق شد عنوان مقام سوم مهارت طراحی فرش دستباف کشور را کسب کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: برای توسعه و پیشرفت روزافزون این هنر برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی، پیگیری تخصیص اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به کارگاههای قالیبافی، برگزاری جشنواره گره زرین فرش دستباف و حضور در نمایشگاه  بین‌المللی فرش دستباف تهران صورت پذیرفته است.

وی‌گفت: 8 دوره آموزشی فرش‌دستباف منجر به تولید در سال گذشته به صورت رایگان در شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش، میرجاوه، هیرمند و چابهار برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز