خبرگزاری کار ایران

توسط گروه نمایش آروین صورت گرفت

اجرای نمایش موزیکال رستم و گندم جادویی در زاهدان

گروه نمایش آروین با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان نمایش موزیکالی را برای کودکان زاهدانی به روی صحنه برده است.

این نمایش که داستانی آشنا برای همه کودکان دارد همان داستان جک و لوبیای سحرآمیز قدیمی است که سال‌های سال چه در کتاب‌ها و چه در تلویزیون ایران به نمایش درآمده است. اما حمیدرضا کمیلی خواه نویسنده و کارگردان نمایش با نگاهی بومی این قصه را بازسازی کرده و با استفاده از شخصیت‌های نام آشنای منطقه و فضاسازی کودکانه و موزیکال حال و هوای داستان را جذاب تر و آشناتر کرده است.

کمیلی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: سال‌ها بود که در کار تئاتر بزرگسال بودم ولی در همه این سال‌ها دغدغه تئاتر کودک و نوجوان با من همراه بود زیرا که به این نکته مهم پی برده بودم که اگر سالن‌های تئاتر بزرگسال ما خالی از تماشاچی هستند علت این است که ما نگاه پایه‌ای و زیربنایی به تئاتر نداریم، احساس کردم که باید در شهرم زاهدان از بچه‌ها شروع کنم تا بتوانم این جمعیت بالقوه  تئاتر را با نمایش آشنا کنم و در آینده با یک برنامه مدون که از طرف گروه‌های نمایشی برای کودک و نوجوان طراحی شود، بتوانیم تماشاچی تئاتر تربیت کنیم.

وی افزود: در دوره‌ای که در تهران بودم با آدم‌های درجه یک تئاتر کودک و نوجوان آشنا شدم و دوره‌هایی نیز در همین باره گذراندم. وقتی که به شهرم برگشتم یکی از قصه‌های آشنای بچه‌ها به نام (جک و لوبیای سحرآمیز) را بازنویسی کردم تا روی صحنه ببرم.

کمیلی‌خواه خاطر نشان کرد: حدود سه ماه تمرین سخت و مستمر و مداوم با یک گروه بسیار خوب و منسجم داشتیم و به نمایشی رسیدیم که اکنون اجراست «رستم و گندم جادویی» نمایش شاد و موزیکال که ترانه های آن ساخته شده و کار آهنگسازی و ضبط این ترانه‌ها هم که کار بسیار سخت و هزینه بری بود انجام شد و کار به اجرا رسید.

عوامل کار عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: حمیدرضا کمیلی خواه

بازیگران: شهرزاد کمیلی خواه، فهیمه مهردل، صادق خیاطی، رضا شهریاری، امیرحسین یکانی و امیرحسین خواجه

شاعر و ترانه سرا: صادق خیاطی و آهنگساز: روح ا... عربشاهی هستند.

نمایش موزیکال رستم و گندم جادویی هر روز ساعت 6 عصر تا 22 بهمن در محل ساختمان شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار جمهوری زاهدان به روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۳۴۵۳۴۴