خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

دلال، قالی ۲۰ میلیون تومانی سیستان را یک میلیون می خرد!!

کد خبر : ۱۴۷۴۵۱

به دلیل نبود بازار هدف رانت خواری در صنعت قالی بافی سیستان به دو دلال محدود شده که موجب به خطر افتادن جدی این صنعت شده است

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک قالی دست باف ۱۲ متری سیستان حداقل ارزشی معادل ۲۰ میلیون تومان دارد که دلال از صنعت گر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می خرد.

به گزارش " ایلنا "، " عباس نخعی " در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در استانداری سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب اظهار کرد: بررسی شده که یک پنجم تا یک ششم ارزش قالی توسط دلال به بافنده داده می شود و بقیه به جیب یک نفر می رود.

معاون استاندار با بیان اینکه استان در این بخش با آسیب جدی مواجه است، افزود: اکثر بافندگان به این دلایل کار را کنار گذاشته و برای دریافت کمک به دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی روی آورده اند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با انتقاد از انتقال صنعت قالی بافی از حوزه کاری این اداره کل به سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: بارها این موضوع از طریق سازمان مرکزی پیگیری شده ولی نتیجه ای نگرفته است.

" ملک سنجرانی " تاکید کرد که صنایع دستی در استان خریدار نداشته ولی در تهران برای این هنرها صف ها طولانی ایجاد می شود.

وی در ادامه از عادی بودن روند آموزش صنایع دستی به ویژه در بخش قالی بافی، گفت: در ارتباط با آموزش در این اداره کل هیچ خلاء وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز