خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

۵۰ درصد از اعتبار راه آهن چابهار - خاش - زاهدان تخصیص یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۰۸

راه آهن چابهار - خاش - زاهدان با مجموع ده قطعه مدتی است که قطعات نخست و دوم آن از سمت چابهار توسط قرارگاه خاتم شروع به احداثشده است.

ایلنا: مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی مراحل ساخت راه آهن چابهار - خاش - زاهدان از سمت مرکز استان نیز کلید می‌خورد.

ابوافضل باقرنیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «ایلنا» در زاهدان، اظهار کرد: این پروژه به علت اهمیت و لزوم سرعت اجرا در آن به صورت «طرح و اجرا» در حال اجرا می‌باشد، یعنی برای نمونه اکنون طرح قطعات این ریل از زاهدان تا ایرانشهر در حال تکمیل و از طرفی تجهیز کارگاه در زاهدان نیز به موازات آن در حال اجراست.

وی ادامه داد: با تکمیل طرح زاهدان تا ایرانشهر به سرعت کار احداثآن از زاهدان نیز آغاز می‌شود.

قائم مقاوم وزیر راه و شهرسازی همچنین به تعهدات پیمانکار برای تزریق ۲۵ درصد از اصل قرارداد ساخت اشاره کرد و افزود: مجموع قرار داد این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که مطابق با قرار داد، پیمانکار موظف شده تا ۲۵ درصد از اصل اعتبار را برای سرعت بخشیدن به پروژه وارد کار کند.

«باقرنیا» در ادامه با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد رقم قرارداد تخصیص اعتبار شده است، گفت: ۳۸۱ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش نیروگاه چابهار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش سهام فولاد خوزستان برای این پروژه اختصاص یافته است، علاوه بر این هم که ۲۵ درصد اصل قرارداد وتوسط پیمانکار وارد شده، این در مجموع ۵۰ درصد از اصل اعتبار می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد که با توجه به تخصیص‌ها و نیاز ضروری استان به این پروژه، زاه آهن چابهار باید ظرف پنج سال به شبکه ریلی کشور متصل شود.

راه آهن چابهار - خاش - زاهدان و زاهدان - مشهد برای نخستین بار در سال ۸۵ به تصویب هیئت دولت رسید. این پروژه به گفته معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی تاریخ استان و یکی از حجیم‌ترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز