خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع:

عملیات روانی گسترده دشمن بر افکار عمومی مردم متمرکز شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۱۱

وزیر دفاع راهبرد دشمن در اجرای نقش‌ها و توطئه‌های شوم خود را بر محور تحریم‌ها، محرومیت‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و از سوی دیگر تمرکز بر عملیات روانی گسترده بر افکار عمومی بر ملت ایران دانست.

 به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره  اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرشته نجات انسانها در طول تاریخ است و براى همین است که ائمه اطهار (ع) به عنوان امامان و پیشوایان بشریت این قدر براى آن بزرگوار تکریم و حرمت قائلند و نسبت به او اظهار خشوع مى‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران اسلامی در راهپیمایی تاریخی و به تعبیر مقام معظم رهبری تماشایی ۲۲ بهمن افزود: خداوند متعال را شاکریم که یک بار دیگر ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اوج بصیرت، همت و زمان شناسی خود را به نمایش گذاشت و نشان دادند با عزمی جزم پای آرمان های والای انقلاب خواهد ایستاد و امروز مسئولین نظام وظیفه  دارند با خدمت صادقانه و مجاهدانه قدردان ملت بزرگ ایران اسلامی باشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دشمنی های نظام سلطه علیه ملت ایران پرداخت و افزود: در دو دهه گذشته کشورمان درگیر موضوع هسته ای بود و تحریم ها و فشارهای ظالمانه ای به بهانه های واهی علیه کشورمان اعمال شد، اما با تلاش گسترده مجموعه نظام اسلامی، حقانیت ملت ایران در موضوع هسته ای بر جهانیان آشکار و هویدا شده است.

امیر حاتمی موضوع قدرت دفاعی را به دلیل نقش حائز اهمیتش در قدرت راهبردی نظام اسلامی مورد توجه ویژه دشمن دانست و تصریح کرد: در سال های آینده نیز با چالش هایی از سوی استکبار جهانی در این خصوص مواجه خواهیم شد که ضرورت دارد مراقبت های لازم برای دفع و مقابله با این دشمنی ها اتخاذ شود.

وزیر دفاع راهبرد دشمن در اجرای نقش ها و توطئه های شوم خود را بر محور تحریم ها، محرومیت ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و از سوی دیگر تمرکز بر عملیات روانی گسترده بر افکار عمومی ملت ایران دانست و اضافه کرد: اجرای سیاست دوگانه "انتخاب و گزینش بین عدم دستیابی به قدرت دفاعی از یک سو" و "توجه به وضعیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم" از دیگر حربه های دشمن در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین آحاد جامعه است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمنان همواره در طول عمر پربرکت نظام اسلامی بر نقاط قدرت و یا نقاط ضعف کشورمان متمرکز شده اند، ادامه داد: حوزه دفاعی از جمله محورهای اقتدار و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران است که دشمن سعی دارد به هر طریق بر آن متمرکز شده و این مؤلفه قدرت ملی را تضعیف کند و بر آن است به بهانه های دستیابی به قدرت موشکی، اجماعی علیه کشورمان ایجاد کرده و از این مسیر ضربه خود را وارد سازد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عملیات روانی دشمنان و در رأس آنها آمریکا علیه ملت ایران اسلامی را تلاش برای تغییر نگاه مردم به سوی مشکلات داخلی کشور و منحرف ساختن عمق خباثت ها و دشمنی های آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: وقتی به روند پیشرفت های خیره کننده کشورمان در حوزه های دفاعی دقت می کنیم به این نتیجه می رسیم که بحمدالله ملت ایران با فائق آمدن و عبور از انواع دسیسه ها، دشمنی ها و تحریم ها توانسته اند به قدرت دفاعی لازم دست یافته و در این مسیر به هیچ وجه با سایر کشورها قابل مقایسه نیستیم.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه بیش از ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی شان را صرف هزینه های دفاعی و نظامی می کنند، تاکید کرد: ملت ایران اسلامی به ویژه نیروهای مسلح، متخصصان صنعت دفاعی و دانشمندان جوان کشورمان تنها با توکل به خداوند متعال، روحیه ایثار، شهادت، جانفشانی و تلاش بی وقفه با سهم کمتر از تولید ناخالص داخلی توانسته اند با تحقق "شعار ما می توانیم" و تکیه بر توانمندی داخلی امنیت پایداری را برای کشور به ارمغان آورند.

وزیر دفاع از سعی دشمن در وارونه جلوه دادن واقعیت ها پرده برداشت و گفت: بحمدالله ملت ایران اسلامی نشان داده اند که با هوشیاری، آگاهی، بصیرت نافذ و زمان شناسی بر تمامی توطئه ها غلبه خواهند کرد و با کسب تجربه ارزنده در هشت سال دفاع مقدس در عین  مظلومیت در آن دوران پر افتخار که یک تنه در مقابل تمام دنیای ظلم و کفر استکبار ایستادگی کردند، ذره ای از ارتقاء قدرت دفاعی خود فروگذار نخواهند کرد.

امیر حاتمی نقشه دیگر دشمن در تضعیف وحدت ملی را رواج اختلافات قومی و قبیله ای دانست و اظهار داشت: دشمن سعی دارد در خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با ایجاد اختلاف و دوگانگی وحدت و انسجام ملی را خدشه دار سازد و بر این مبنا همه باید هوشیار و آگاه باشیم که امنیت، آرامش و سربلندی کشور مرهون وحدت و انسجام ملی است و همه باید با احساس مسئولیت در برابر توطئه دشمن ایستادگی کرده و امید آنان را ناامید سازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مروری به تاریخچه دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران افزود: دشمنی های آمریکا با ملت بزرگ ایران، ریشه در تاریخ این ملت داشته و اخیرا نیز سازمان اطلاعات آمریکا CIA اعلام داشته که میز ایران را در این سازمان به مرکز تبدیل کرده که این نشان دهنده عمق، حجم و گستردگی خصومت این کشور با نظام و ملت اسلامی است که  هوشیاری و آمادگی ملت را بیش از پیش می طلبد.

وزیر دفاع در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیران ارشد وزارت دفاع در استان‌های کشور، خواستار همدلی، هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر یگان‌های وزارت دفاع در استان‌ها برای اجرای مأموریت سازمانی شد و ادامه داد: از مؤلفه های مورد تاکید و انتظار وزارت دفاع در استان‌ها، هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر با نیروهای مسلح استانی، سازمان ها و نهادهای دولتی و رعایت اخلاق مداری، دینمداری و وظیفه مداری به عنوان نمایندگان شایسته ودجا در استانها است.

امیر حاتمی با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر رسیدگی و توجه ویژه به بازنشستگان نیروهای مسلح، از مدیران ارشد وزارت دفاع به ویژه مدیران سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خواست نهایت لطف، مهربانی، دلسوزی و تعامل را با بازنشستگان محترم داشته و تمام سعی شان را در برطرف کردن مشکلات آنان معطوف دارند.

در پایان این همایش مدیران ارشد وزارت دفاع در استان‌ها، گزارش عملکرد یک ساله خود را تشریح کردند و وزیر دفاع به سئوالات آنان پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز