خبرگزاری کار ایران

سعیدی مبارکه:

خشک شدن تالاب گاوخونی ریزدگردهای سمی و نمکی را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۶۹

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: با خشک شدن تالاب گاوخونی، زمین‌های کشاورزی اطراف آن تبدیل به محل ریزگردهای سمی و نمکی می‌شود زیرا رسوب کارخانه‌های صنعتی نیز در آن وجود دارد.

به گزارش ایلنا، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی عصر امروز (شنبه، ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث شب عید و دغدغه میوه شب عید برای مردم وجود دارد، امیدواریم هیئت رئیسه از وزیران جهاد کشاورزی، صنعت ووزیر اقتصاد برای ارائه گزارش دعوت کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان را باید گنجینه خدا بر روی زمین بدانیم چرا که دسترنج آنها را استفاده می‌کنیم، گفت: به دلیل سیاست‌های اشتباه قبلی استان اصفهان از زاینده رود محروم شد و فقر کار شدیدی در بین کشاورزان ایجاد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشک شدن زاینده رود، باعث خشک شدن تالاب گاوخونی نیز شده است، ادامه داد: این تالاب عامل تغذیه سفره‌های زیرزمینی بوده و خالی شدن آن باعث فرونشست گسترده زمین شده است.

وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی و زمین‌های کشاورزی تبدیل به محل ریزگردهای سمی و نمکی می‌شود چون رسوب کارخانه‌های صنعتی نیز در آن وجود دارد، تصریح کرد: انتظار داریم آب مورد نظر کشاورزان از تونل سوم کوهرنگ هر چه سریع تر تأمین شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم وزارت نیرو بحث را مدیریت کند و احیای زاینده رود را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز