خبرگزاری کار ایران

نوبخت در صحن علنی مجلس:

امسال حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۵۵۱

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم گفت: در سنوات گذشته این رقم ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و چون مجلس اراده داشت یارانه خانواده‌های تحت پوشش افزایش یابد، در حال حاضر ۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ به پرداخت یارانه نقدی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدباقر نوبخت در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷، در موافقت با پیشنهاد یکی از نمایندگان همدان درخصوص هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: تصمیم بر شفاف‌سازی ارقام و احکام بودجه سال ۹۷ که با موافقت و همراهی دولت نیز مواجه بود، شرایط خوبی را برای سال آینده فراهم کرده است تا مردم از هم‌اکنون بدانند برای سال آینده مسئولان تقنینی و اجرایی قرار است، چه اقدامی را انجام دهند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد مجلس این بود که تمامی ارقام درآمدی به ریز در جدولی ارائه شود و دولت نیز با آن موافقت کرد و این مسئله به صراحت نشان می‌دهد که ما چه منابع و مصارفی سال ۹۷ داریم.

سخنگوی دولت در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که برای سال جاری چیزی حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم. در سنوات گذشته این رقم ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و چون مجلس اراده داشت یارانه خانواده‌های تحت پوشش افزایش یابد، در حال حاضر ۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ به پرداخت یارانه نقدی اضافه شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه جمع رقمی که در حال حاضر برای خانوارها پرداخت می شود، ۴۶ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: دولت در یک برنامه از پیش هماهنگ شده با حداقل برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه بتواند به اقدامات دیگر بپردازد، منابع مورد نظر برای افراد یارانه‌بگیر را از ۴۶ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش داد و این موضوع با موافقت نمایندگان مواجه نشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: آنچه که در روال قبلی در لایحه بودجه، ۲۳ هزار میلیارد تومان بود که ۷ هزار میلیارد تومان به آن اضافه شد و میزان آن به ۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

وی افزود: با این روال نیز باید بتوانیم نیمی از مردم را که قبلا یارانه دریافت می‌کردند، را از این مجموعه خارج کنیم که این مسئله مغایر با اراده مجلس است که باید ابزار کار فراهم شود.

سخنگوی دولت گفت: آنچه که پیشنهاد شد و مورد موافقت دولت با سازوکار قرار گرفت و من به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه نیز بارها اعلام کرده‌ام دولت هر آنچه را که مجلس اراده کند، با آن هماهنگ است و برخلاف نظر مجلس، دولت مستقلاً اقدامی را انجام نمی‌دهد.

او گفت: با این روال که با ۴۱ هزار میلیارد تومان در صورت وجود منابع افزایش دریافتی که معقول نیز هست، نسبت به ۴۶ هزار میلیارد تومان فعلی فاصله‌ای وجود دارد که باید تلاش کنیم آگاهانه افرادی که مستغنی هستند را حذف کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: اگر اراده مجلس این است که جز افراد مستغنی کسی دیگر حذف نشود، با پیشنهاد مطرح شده موافقت داشته باشند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان درنهایت با پیشنهاد حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان درباره افزایش سقف منابع درآمدی هدفمندی یارانه ها مخالف کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز