خبرگزاری کار ایران

بازدید سرکنسول ایران در اقلیم کردستان عراق از مرز کیله سردشت

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۳۲۴

سرکنسول ایران در اربیل که روز گذشته به رانیه و قلعه دیزه سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با ریاست اداره راپرین و فرماندار قلعه دیزه، از بازارچه مرزی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در این سفر که هیوا قرنی آقا ریاست اداره راپرین و بکر بایز فرماندار قلعه دیزه و همچنین مقامات محلی مرتضی عبادی را همراهی کردند، در محل بازارچه جلسه هماهنگی بین هیات و جهانی، فرماندار  و مسئولان شهرستان سردشت منعقد شد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت پیگیری جدی برای اخذ موافقت بغداد در توسعه مرز تاکید و ضمن ستودن نقش مثبت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در اهتمام به گسترش مناسبات اقتصادی، فرهنگی و همکاری‌‌‌های دوجانبه نواقص موجود در این بازارچه مرزی را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.

نبود اداره گمرک در سردشت و عدم اجازه برای فعالیت دارندگان کارت بازرگانی در این مرز و نداشتن محیط پارکینگ برای پارک خودروهای عراقی که برای حمل کالا به بازارچه تردد می‌‌‌کنند از مشکلات این مرکز است.

سرکنسول کشورمان در این نشست ابراز امیدواری کرد فرمانداران طرفین با حمایت استاندار آذربایجان غربی جمهوری اسلامی ایران و ریاست اداره راپرین کردستان عراق نسبت به رفع معایب این بازارچه اقدام کنند. 

مرتضی عبادی همچنین از تلاش جهانی، فرماندار سردشت و احمد آبادی، رئیس گمرک مرز در ارتقای سقف مبادلات تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است ریاست اداره راپرین در این دیدار آمادگی طرف عراقی را برای پذیرش سوخت (نفت سفید و گازوئیل) از مرز کیله سردشت اعلام و همکاری طرف ایرانی برای افزایش تنوع کالا مبادلاتی را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز