خبرگزاری کار ایران

دیدار سرکنسول ایران در اربیل با مسئولان منطقه رانیه اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۸۲

سرکنسول ایران در اربیل و هیات همراه با عزیمت به رانیه مرکز اداره راپرین با مسئولان منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، مرتضی عبادی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب هیوا قرنی آقا به عنوان ریاست اداره راپرین، آمادگی نمایندگی را برای تقویت روابط و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی اعلام کرد.

وی در بخشی از سخنان خود فرهنگ و آداب و تاریخ مشترک و همکاری‌ها در دوران سخت را سرمایه‌‌ای گرانسنگ برای طرفین دانست و تلاش روزافزون برای بهبود مناسبات را خواستا رشد.

سرکنسول ایران همچنین وجود بازارچه‌ها را فرصت مغتنمی دانست که باید در جهت حفظ و توسعه آن کوشا بود.

هیوا قرنی آقا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر سرکنسول کشورمان به منطقه راپرین، آن را به فال نیک گرفت و آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها از جمله ساماندهی بازارهای مرزی و توسعه روابط علمی و آموزشی، فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های ایرانی در رانیه و قلعه دیزه اعلام کرد.

رئیس اداره راپرین همچنین با قدرانی از تلاش نمایندگی پیگیری جدی کشورمان در تعیین تکلیف معابر و بازارچه‌‌‌های مرزی از طریق بغداد را درخواست کرد.

در این دیدار مسئولین دوایر مختلف اداره راپرین حضور داشتند.

همچنین مرتضی عبادی و هیات همراه با عزیمت به شهرستان مرزی قلعه دیزه با بکر بایز فرماندار و مسئولان محلی این منطقه هم دیدار و تبادل نظر کرد.

 سرکنسول کشورمان ضمن محترم شمردن مردم شهرستان قلعه دیزه به تاثیر بسزای بازارچه‌‌های مرزی در توسعه اقتصادی شهرستان و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان از زحمات و تعامل سازنده فرماندار با طرف ایرانی قدردانی و ساماندهی تعداد خودروها و جایگزینی ماشین‌های با ظرفیت بالاتر و بهینه کردن مبلغ کرایه‌ها را مورد بحث قرار داد.

فرماندار قلعه دیزه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات نمایندگی گزارشی از وضعیت بازارچه مرزی کیله و معابر کوله‌‌بری قاسم رش و اشکان ارائه دادند.

وی رسمی شدن بازارچه و مرز کیله سردشت را برای ارتقای خانواده‌های دوسوی مرز ضروری دانست و از سرکنسول کشورمان درخواست کرد جدای از تلاش اقلیم، نمایندگی نیز از مراحل رسیمت بخشیدن آن حمایت کند. 

بکر بایز همچنین با بیان اینکه کالاهای زیادی در معابر قاسم رش و اشکان از گذشته باقی است، گفت: خواست طرفین تلاش نمایند فرصتی برای تخلیه بازار فراهم آید.

هیوا قرنی و دیگر مسئولان اداره راپرین در این دیدار سرکنسول کشورمان را همراهی کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز