خبرگزاری کار ایران

کلانتری در دیدار سفیر آلمان:

آلمان می‌تواند در مسیر رفع چالش‌‌های محیط زیستی به ایران کمک کند/ ایران از اشتراک تکنولوژی در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت پسماند استقبال می‌‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۰۷۵

سفیر آلمان در ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و پیرامون مسائل مختلف محیط زیستی و توسعه همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری در این دیدار که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به برخی چالش‌های محیط زیستی ایران در حوزه‌های مختلف آب، خاک و هوا، گفت: با چالش‌های بزرگی به ویژه در حوزه آب مواجه هستیم و رفع این چالش‌ها نیازمند اتخاذ تصمیم‌های مهم به ویژه برای اصلاح شیوه مدیریت منابع و مصارف آب و اصلاح الگوی کشت و آبیاری در حوزه کشاورزی است.

وی با تاکید بر نقش پررنگ آب در حوزه محیط زیست، اظهار داشت: به دلیل شرایط آبی کنونی، پوشش گیاهی کاهش پیدا کرده و همین امر تغذیه حیوانات گیاه‌‌‌خوار و به دنبال آن طعمه‌‌یابی برای حیوانات گوشتخوار را دشوار ساخته است.

معاون رئیس‌‌جمهور در خصوص آلودگی هوا در ایران و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آن نیز تصریح کرد: بخش عمده آلودگی هوا در شهرها ناشی از تردد خودروهای فرسوده به ویژه تردد شبانه کامیون‌های فرسوده در شهرها و تولید ذرات زیر ۲.۵ میکرون بر اثر احتراق ناقص سوخت در این خودروها است.

کلانتری افزود: رئیس‌جمهور مصمم به رفع چالش‌های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا است و به همین دلیل تصمیمی مبنی بر نوسازی کامیون‌ها اتخاذ شد که آلمان نیز می‌تواند در این مسیر به ایران کمک کند.

وی اضافه کرد: ایران از اشتراک تکنولوژی و دانش نوین در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت پسماند استقبال می‌‌‌کند و آلمان می‌‌‌تواند همانطور که در گذشته در زمینه تجهیزات و آموزش کشاورزی با ایران همکاری داشت، همکاری‌های خود را در زمینه مقابله با آلودگی هوا ادامه دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ایران از اشتراک تکنولوژی و دانش نوین در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت پسماند استقبال می‌‌‌کند و آلمان می‌‌‌تواند همانطور که در گذشته در زمینه تجهیزات و آموزش کشاورزی با ایران همکاری داشت، همکاری‌های خود را در زمینه مقابله با آلودگی هوا ادامه دهد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به وسعت ایران و کاهش شدید بارش، مشکلات محیط زیستی متعددی باید مدیریت شود.

کلانتری ضمن تاکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های تخصصی برای کارشناسان و به ویژه محیط‌بانان خاطرنشان کرد: آموزش‌‌‌های روزآمد و تخصصی می‌تواند به حل چالش‌های محیط زیستی کمک کند.

وی با دعوت از وزیر محیط زیست آلمان برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد: این سفر منجر به توسعه و ارتقاء همکاری‌های محیط زیستی میان دو کشور شود، زیرا محیط زیست مرز نمی‌‌‌شناسد و آسیب‌‌های محیط زیستی در هر نقطه‌‌ای می‌‌تواند به سایر مناطق نیز تسری پیدا کند.

معاون رئیس‌جمور با یادآوری بندهای محیط زیستی حقوق شهروندی، ابراز داشت: رئیس‌‌جمهور ضمن تشویق مردم برای مطالبه‌‌گری حقوق محیط زیستی و برخورداری از آب، خاک و هوای سالم، بر حفظ حقوق محیط زیستی نسل‌های آتی تاکید دارد.

همچنین، کاوه مدنی، سرپرست مرکز بین‌‌الملل و امور کنوانسیون‌‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که قرار است فردا میان ایران و آلمان به امضاء برسد، پیشنهاد کرد: مراسمی تحت عنوان روز محیط زیست ایران و آلمان با همکاری سازمان‌ها و موسسات تخصصی این حوزه برگزار شود.

میشاییل کلور برشتولد، سفیر آلمان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های گسترده محیط زیستی آلمان در دنیا و اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های محیط زیستی با ایران، بیان کرد: محیط زیست نقش و جایگاه بسیار مهمی در آلمان دارد تا آنجا که حزب سبز برای حمایت از فعالیت‌‌های محیط زیستی تشکیل شد.

وی با ابراز تاسف از خروج آمریکا از پیمان تغییرات آب و هوا پاریس یادآور شد: آلمان به تعهدات خود برای کاهش گازهای گلخانه‌‌‌ای و مقابله با تغییرات آب و هوا پایبند است.

سفیر آلمان در تهران به علاقمندی شرکت‌های خودروسازی آلمان برای توسعه همکاری با ایران در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل اشاره و عنوان کرد: در زمینه آب هم هماهنگی‌‌های لازم برای بازدید تیم کارشناسی ایران از تلاش‌‌های آلمان در این حوزه صورت گرفته است.

برشتولد پیشنهاد داد: زمینه‌‌سازی برای شکل‌‌گیری گفت‌وگوی حقوقی پیرامون حقوق محیط زیست نیز در همکاری‌‌های میان ایران و آلمان لحاظ شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز