خبرگزاری کار ایران

اولادقباد در گفت‌وگو با ایلنا:

مفسدان اقتصادی و کسانی که راه را برای آنها باز کردند باید محاکمه شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۱۷۹

نماینده مردم تهران تاکید کرد: برای رسیدن به وحدت ملی باید به جای تخریب، نقد منصفانه کرد و تلاش داشت تا با نقد درست راه را برای دولت در مسیر رشد و توسعه باز کنیم.

فریده اولاد قباد نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به ضرورت طرح گفت‌وگوی ملی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است. به همین دلیل است که می‌توان گفت این انقلاب مردمی است. به این دلیل این انقلاب را یک انقلاب مردمی می‌دانند که همه مردم اعم از کارگر، کشاورز، دانشجو، روحانی و... همه در انقلاب سهیم بودند. باید توجه داشت که این وجه از مردمی بودن انقلاب شاخصه بسیار مهمی است. در بسیاری از انقلاب‌ها در کشورهای دیگر، عنصر اصلی مبارزه، نیروهای حزبی یا شبه نظامی بودند.

وی افزود: در انقلاب ما مردم نقش پشتیبانی و حمایتی بسیار مهمی داشتند و در سراسر کشور با قدرت و شدت به میدان آمدند و با رهبری امام (ره) که نقش مرجعیت را در انقلاب بر عهده داشت، مبارزه را تا سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دادند.

نماینده مجلس دهم با بیان این نکته که اصالت انقلاب دارای دو بعد نظری و عملی است، گفت: در بعد نظری و فکری آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب اسلامی وارداتی نبوده و محصول تاریخ و فرهنگ جامعه است. اسلام و قرآن از سوی ایرانیان از دیرباز پذیرفته شده است و به عنوان عنصر اصلی فرهنگی جامعه شناخته می‌شود و در حقیقت هویت ما هویت ایرانی اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در بعد عملی مردم با اتکا به خود و خدا و بدون پشتیبانی کشورهای خارجی مردم به صحنه آمدند و رژیم سرتا پا مسلح طاغوت را سرنگون کردند. به معنای واقع می‌توان گفت این انقلاب پیروزی خون بر شمشیر بود که با ورود به صحنه و بدون دریافت هیچ کمکی از خارج از کشور به پیروزی رسیدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این نکته که شعار اصلی مردم در انقلاب «استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی» بود، گفت: در این شعار مردم استقلال را به دلیل مداخله کشورهای خارجی در سیاست‌های داخلی در کشور و قانون ننگین کاپیتالاسیون گنجاندند. یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی هم همین وجه استقلال است.

وی در خصوص مطالبه آزادی در شعارهای مردم در انقلاب اسلامی هم افزود: ممکن است برخی به اشتباه تصور کنند که در دوران پهلوی در کشور آزادی وجود داشت. در این صورت باید توجه آنها را به سوی آمارهای بسیار بالای متفکرین، نخبگان، سیاسیون، روحانیون، دانشجویان و مبارزانی که در رژیم پهلوی در زندان بودند جلب کرد. اگر در آن رژیم خفقان نبود مردم در اصلی‌ترین شعار انقلابی خود پس از استقلال از آزادی یاد نمی‌کردند.

اولادقباد تاکید کرد: حکومت پلیسی یکی از مولفه‌های رژیم پهلوی بود. این موضوع به خصوص بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ بسیار گسترش پیدا کرد. رژیم پهلوی بعد از کودتا با حمایت آمریکا و انگلیس تمام همتش را برای سرکوب آزادی‌ها و مبارزه با مجاهدان راه حق به خرج داد.

وی با اشاره به عنوان جمهوری اسلامی در شعارهای مردمی در انقلاب اسلامی گفت: شهید مطهری معتقد بود که جمهوریت شاکله حکومت و اسلامیت محتوای اداره کشور را تشکیل می‌دهند. مساله‌ای که با رای ۹۸ درصدی مردم مواجه شد و امام (ره) روز رای‌گیری جمهوری اسلامی را عید اعلام کردند و گفتند حکومتی که در آن میان سیاه و سفید، فقیر و غنی، اقوام و اقلیت‌ها و... هیچ تفاوتی در اجرای عدالت نیست بر شما مبارک باشد.

عضو فراکسیون امید در ادامه با بیان این نکته که یکی دیگر از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی شعار «نه شرقی، نه غربی» بود، گفت: این شعار به معنای نفی سلطه بیگانگان در امور داخلی کشور بود. شعاری که مهمترین راهبرد سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس آن پی‌ریزی شده است.

اولاد قباد در پاسخ به این پرسش که در سی و نهمین سالگرد انقلاب چقدر توانستیم به اهداف خود برسیم و در دستیابی به این اهداف به مسئولان چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: شناخت انقلاب اسلامی و اهداف آن یکی از نکات بسیار مورد اهمیت و یکی از ضرورت‌ها است. آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد، رسانه ملی و سایر نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای باید برای نسل حاضر و نسل‌های آتی در تاریخ و همچنین برای نسل خارج از کشور دستاوردهای انقلاب اسلامی را به درستی تشریح کنند. در کتاب‌های درسی به برخی از آنها اشاراتی شده است، اما کافی نیست.

وی در خصوص دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف افزود: از نظر شاخص باسوادی و به خصوص پس از فرمان امام راحل در خصوص نهضت سوادآموزی، درصد باسوادی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. همچنین در عرصه نظامی و در ساخت و تولید تسلیحات نظامی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌ایم.

عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی گفت: در رابطه با پیشرفت‌های اقتصادی جای تامل بسیار وجود دارد. بلافاصله پس از پیروزی انقلاب جنگ نابرابر تحمیلی آغاز شد. جنگی که در آن غالب کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای دنیا به دشمن بعثی ما کمک‌های فراوان مالی و تسلیحاتی کردند و موجب از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌ها و تلفات بالای جانی و مالی شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از ۸ سال جنگ تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه کشور ما آغاز شد اما با این حال کشور در جایگاه مطلوبی از لحاظ رشد و توسعه قرار گرفت. در بعد فناوری و در توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و همچنین از نظر پیشرفت پزشکی حدود ۴۰۰ میلیون دلار کاهش واردات دارو داشته‌ایم.

اولادقباد در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید باید یک بار بعد از این ۴۰ سال بحث گفت‌وگوی ملی به صورت عملیاتی مورد توجه قرار گیرد و از شعار به عرصه اجرا درآید، گفت: انقلاب اسلامی یک ماهیت فراجناحی دارد. همانطور که شهدا و ایثارگران متعلق به همه ملت بودنر و نمی‌توان آنها را به هیچ جریان سیاسی خاصی منسوب کرد، ماهیت انقلاب هم فراجناحی است. لازمه گفت‌وگوی ملی هم دوری از تخریب و البته نقد منصفانه است.

وی در ادامه تاکید کرد: تخریب دولت به نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن است. ما به دولت رای دادیم و در مجلس هم از کابینه دولت دفاع کردیم ولی به این معنی نیست که دولت را نقد نکنیم. برای رسیدن به وحدت ملی باید به جای تخریب، نقد منصفانه کرد و تلاش داشت تا با نقد درست راه را برای دولت در مسیر رشد و توسعه باز کنیم.

اولادقباد با بیان مسائلی که موجب خدشه به وحدت ملی می‌شود، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما همین اختلاس‌گران، رانت‌خواران و فسادهاست. افرادی که این اعمال را انجام می‌دهند باید از خون شهدا، سیل بیکاران و سیل زنان و مردان درگیر در معضلات اجتماعی شرم داشته باشند.

وی در پایان گفت: ما در مجلس شورای اسلامی یک قدم هم برای مبارزه با مفسدان اقتصادی عقب نمی‌نشینیم. اختلاس‌گران در هر پست و منصبی که باشند باید به محاکمه کشیده شوند. علاوه بر آن باید با تمام کسلانی که راه را برای این مفسدان باز کردند و به آنها در این مسیر کمک کردند نیز حتما محاکمه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز