خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی مطرح کرد؛

پیگیری افزایش حقوق سربازان حاضر در مناطق محروم و امنیتی

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۷۳

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح: حقوق سربازانی که در مناطق امنیتی و محروم خدمت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، سردار  موسی کمالی درباره حقوق سربازان اظهار داشت: هر سال حقوق سربازان بنا بر درصد افزایش حقوق کارکنان ، بیشتر می‌شود؛ اما به دنبال این هستیم برای سربازانی که مهارتی می‌آموزند، حق مهارت یا حق تخصص در نظر بگیریم.

وی افزود: همچنین پیگیر هستیم حقوق سربازان در مناطق محروم و امنیتی افزایش یابد که اگر منابعش تامین شود این اقدام از سال جاری انجام خواهد شد.

سردار کمالی همچنین درباره طرح «خوشایندسازی خدمت» گفت: این طرح در شقوق مختلف اجرا می‌شود و در بازدیدهایی که از پادگان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی داریم ، موضوع خوشایندسازی را در چند محور پیگیری می‌کنیم. نخست اینکه فرماندهان و مسئولان سربازان باید با سربازان ارتباط نزدیک و تعامل داشته باشند و جلسات کمیسیون سرباز تشکیل و به مشکلات سربازان در آن کمیسیون رسیدگی شود و فرماندهان از یک سطح به پایین باید مشاور سرباز داشته باشند.

وی محور دوم را موضوع «بکارگیری» اعلام و بیان کرد : سربازان باید تا حد امکان در پست‌های متناسب با تخصص‌شان بکارگیری شوند. همچنین فاصله محل سکونت با محل خدمت سربازان باید به حداقل برسد و نوع بکارگیری سربازان نیز به گونه‌ای باشد که استراحت و خواب سرباز فراهم شود ، ضمن اینکه سرباز در انجام کار نباید احساس بیهودگی داشته باشد، بلکه باید احساس انجام ماموریت داشته باشد.

سردار کمالی تصریح کرد : محور سوم موضوع نگهداشت است که مربوط به همه موارد درباره خوراک و استراحت است و ما کیفیت محل‌های استراحت و سالن‌های غذاخوری و امکان عمومی سربازان همانند سرویس‌های بهداشتی را بررسی می‌کنیم که در سال‌های اخیر با انجام اقداماتی وضعیت بهتر شده است.

وی بیان کرد : بهینه شدن اوقات فراغت نیز موضوع دیگری در بحث خوشایندسازی خدمت است ، در این باره دستورالعملی تدوین و ابلاغ شده است که بر مبنای آن باید برای ورزش، اردوها و کلاس‌های آموزشی سربازان برنامه‌ریزی صورت بگیرد و این کلاس‌ها نباید حالت تنبیهی داشته باشند بلکه باید انگیزشی باشند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت : مهارت آموزی و رفتار با سربازان نیز از دیگر محورهای خوشایندسازی هستند و فرماندهان باید رفتار خوبی با سربازان داشته باشند؛ رفتار با سربازان مورد نظارت ما قرار می‌گیرد و در این رابطه روند بهتری داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز