خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سیا:

پیشرفت هسته‌ای ایران دیگر کشورها را هم برای دستیابی به این فناوری وسوسه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۷۶

پومپئو در نشستی گفت: «اگر کره شمالی سلاح هسته‌ای داشته باشد یا اگر ایران در مسیر توانایی‌های هسته‌ای خود پیشرفت کند، در نهایت بسیاری از کشورها هم می‌گویند ما هم می‌خواهیم این فناوری را داشته باشیم.»

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «پرت نو» آمریکا، «مایک پومپئو» رییس سازمان سیا اعلام کرد که کره شمالی از هر زمانی به یک حمله موشکی هسته‌ای به آمریکایی‌ها نزدیک‌تر است و «کیم جونگ اون» تا زمانی که مطمئن نباشد قادر است آمریکا را با چند حمله اتمی تهدید کند، آرام نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پومپئو در مصاحبه‌ای گفته سازمان سیا بر این باور است که کیم نه تنها از سلاح هسته‌ای برای باقی ماندن در قدرت استفاده خواهد کرد بلکه تهدید می‌کند که این رژیم شبه جزیره کره را بار دیگر متحد خواهد کرد.

رییس سازمان سیا در اندیشکده اینترپرایز آمریکایی اعلام کرد: «کره شمالی بیش از هر زمانی قادر است آمریکایی‌ها را با بمب اتم تهدید کند. من از همه می‌خواهم بدانند که ما بی وقفه کار می‌کنیم تا بتوانیم با اطمینان بگوییم که در سال جاری آنها ماه‌ها است که از این ظرفیت فاصله دارند.»

وی مدعی شد که اگر کره شمالی سلاح هسته‌ای داشته باشد یا اگر ایران در مسیر توانایی‌های هسته‌ای خود پیشرفت کند، در نهایت بسیاری از کشورها هم می‌گویند ما هم می‌خواهیم این فناوری را داشته باشیم.

پومپئو مدعی شد: «ترامپ ممکن است برای جلوگیری از یک اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ انجام دهد. اقدامات زیادی در سراسر دولت برای اطمینان از اینکه آمریکایی‌ها در خطر نیستند، در حال انجام است. ما دیدیم که در هاوایی چه اتفاقی افتاد. این یک اصل است، یک اصل ملی و آمریکایی که ما به عنوان آژانس اطلاعاتی، داده‌هایی را در اختیار مقاماتمان قرار دهیم که بتوانند این معضل را به خاطر مردم آمریکا حل و  فصل کنند.»

به گزارش ایلنا اوایل ماه ساکنان هاوایی به دلیل هشدار اشتباهی که به آنها در مورد حمله موشک بالستیک داده شد دچار وحشت شدند. مردم اتومبیل‌هایشان را رها کردند و آماده تخلیه خانه‌هایشان شدند تا اینکه درنهایت مقامات اعلام کردند که این یک هشدار اشتباه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز