خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف:

مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گلایه‌های به حقی در مورد اسکان و کمبود امکانات دارند/ نواقصی در مدیریت بحران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۳۶

رییس فراکسیون امید مجلس گزارشی از بازدید روز گذشته برخی از اعضای این فراکسیون از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در گزارشی از سفر روز گذشته خود به همراه چند تن از نمایندگان عضو فراکسیون امید به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اینستاگرام خود نوشت:

«روز گذشته به اتفاق جمعی از همکارانم در فراکسیون امید به منظور دیدار با مردم عزیز مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به این استان سفر کردیم. دیدار با مردم با صفا و دلاور استان کرمانشاه همیشه برای من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مردمانی که در سخت‌ترین شرایط و با کم‌ترین امکانات لحظه‌ای در دفاع از مهین‌شان غافل نیستند.اوج شجاعت و بردباری مردم دیار کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی نمایان شد. مردمان مناطق زلزله زده این استان کماکان با همان روحیه و صبر مثال زدی‌شان در برابر سختی‌ها  و مصائب زلزله از خود صبوری و متانت  نشان می‌دهند که این روحیه زیبا و ستودنی‌شان وظیفه ما مسئولین را در برابر این عزیزان چندین برابر می‌کند.

اما صبر و بردباری آنها بدین معنا نیست که از وضعیت فعلی راضی باشند. گلایه‌های به حقی درخصوص اسکان و کمبود امکانات دارند که باید با تمهیدات لازم و در کوتاهترین زمان  نسبت به حل این مشکلات اقدامات موثر را انجام داد.به نظرم در مدیریت بحران با استفاده از تجارب قبلی بخصوص تجربه دولت اصلاحات می‌شد بهتر از این عمل کرد. نواقصی در مدیریت بحران وجود دارد که در بعد از وقوع زلزله در سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی،.....خود را نشان داد.

البته مسئولان محلی و نیروهای مسلح و هلال احمر تلاش‌های خوبی برای تهیه امکانات مورد نیاز زلزله‌زدگان انجام دادند ولی با توجه به تخریب‌های صورت گرفته بخصوص در روستاها لازم است با محوریت دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی و خیرین و تشکل‌های مردمی نسبت به بازسازی منازل و اماکن تخریب شده کارهای زیربنایی و اساسی را انجام داد.

زنان و مردان نجیب و کم توقع مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تمامی مصائبی که با آن رو به رو هستند ولی هنوز نور امید در چشمانشان برق می‌زند .باید این امید را زنده نگه داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز