خبرگزاری کار ایران

استعفای ۶۰ درصدی دیپلمات‌های آمریکا در نتیجه سیاست‌های ترامپ در قبال ایران

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۸۲

به دنبال استعفای کارشناس امور تحریم‌های آمریکا از وزارت خارجه و سفیر آمریکا در پاناما، رسانه‌های ایالات متحده از خروج ۶۰ درصد دیپلمات‌های عالی رتبه آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هیل متعلق به کنگره آمریکا، یکی از مجرب‌ترین مذاکره‌کنندگان وزارت خارجه آمریکا اخیرا استعفا داد.

به گزارش فارین پالسی «جاشوا بلک» یکی از کار‌شناسان امور تحریم‌ها در آمریکا در سازمان ملل در پی افزایش سرخوردگی‌اش از دولت ترامپ استعفا داد.

در این گزارش گفته شده بلک با رویکرد دولت در قبال بسیاری از توافقات چند جانبه مخالف بود.

رییس جمهور آمریکا به محض روی کار آمدن از توافق پاریس خارج شد و بار‌ها توافق هسته‌ای را تهدید کرده است.

فارین پالسی خبر داد که بلک از اینکه ترامپ توافق هسته‌ای را که وی در شکل‌گیری آن نقش داشته همواره مورد تهدید قرار می‌دهد، ناراحت بود.

بر اساس گزارش هیل، بخش ماموریت آمریکا در سازمان ملل از اظهارنظر درباره این استعفا و دلایل آن سر باز زده است. در گزارش‌های اخیر ۶۰ درصد دیپلمات‌های عالی رتبه از زمان روی کار آمدن ترامپ وزارت خارجه را ترک کرده‌اند و تعداد افرادی که خواستار پیوستن به خدمات خارجی‌ هستند، کم شده است.

این استعفا درحالی صورت گرفت که سفیر آمریکا در پاناما هم هفته پیش استعفا داده بود.

به گزارش پایگاه خبری کنگره آمریکا خروج مقامات وزارت خارجه از ساختار دولت ترامپ، به یکی از معضلات آمریکا در مواجه با مسائل جهانی تبدیل شده است. تنش‌ها با کره شمالی و ایران افزایش یافته و تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به به این تنش‌ها دامن زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز