خبرگزاری کار ایران

نجات الله ابراهیمیان:

هر چقدر سطح مدنیت پیشرفت کند نگاه به وکیل بهتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۹۱

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای وکلا و قضات را می‌توان در چارچوبی تعریف کرد، گفت: هر چقدر سطح مدنیت پیشرفت کند نگاه به وکیل بهتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجات الله ابراهیمیان در نشست مشترک هیات رئیسه اسکودا، روسا و نواب رؤسای کانون‌ها و نمایندگان شورای اجرایی با بیان اینکه به آقای کشاورز رئیس قبلی اتحادیه تبریک می‌گویم چراکه هر کسی امانتی را تحویل می‌دهد باید به او تبریک گفت، بیان کرد: به آقای شهبازی‌نیا تبریک نیز می‌گویم. ایشان علاوه بر جایگاه علمی، فردی متین و باوقار هستند. وقتی چنین بزرگانی در این منصب هستند توقع می‌رود این ویژگی را به آن مجموعه نیز منتقل کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: من سال گذشته از سمت قضایی بازنشست شدم و پروانه وکالت گرفتم. خودم هم وقتی به عنوان وکیل وارد جایی می‌شوم در صف می ایستادم و بازرسی می‌شوم. هر چقدر سطح مدنیت ما پیشرفت کند، نگاه به وکیل بهتر می‌شود.

وی افزود: ما چاره‌ای جز استفاده از تجربیات دیگران نداریم. انقلاب به ما اعتماد به نفس داد ولی واقعیت امر این است که اعتماد به نفس موجب نشود که از اول به فکر اختراع چرخ باشیم. در بسیاری از جاها فعلا ترجمه کافی است. باید ببینیم اخلاق حرفه‌ای وکالت و قضاوت در بقیه جاها چگونه است.

این حقوقدان با بیان اینکه با قاعده گذاری می‌توان رفتارها را تنظیم کرد، گفت: به نظرم می‌رسد اخلاق حرفه‌ای وکلا و قضات را می‌توان در چارچوبی تعریف کرد.

وی افزود: برخی امور نیاز به فلسفه آنچنانی ندارد. رفتارها و حتی اداهای خوب از هرکسی باشد، خوب است. در آموزش‌های قضایی به کارآموزان قضاوت باید نحوه رفتار با وکیل را یاد بدهیم و بگوییم در شأن تو نیست از وکیل بپرسی چقدر حق‌الوکاله گرفته‌اید. امیدوارم این جلسات مشترک که خوب است ادامه پیدا کند. گله‌ها مطرح شود و کم کم فرهنگ حرفه‌ای بوجود آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز