خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در دیدار با بوگدانف:

ظرفیت‌های بالایی در ایران و روسیه برای حل مشکلات منطقه و مبارزه با تروریسم وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۸۹۵

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه که امروز جمعه به روسیه سفر کرد با معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، میخاییل بوگدانوف در این دیدار با بیان اینکه اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول و توسعه است، گفت: فرآیندهای پیچیده‌‌ای در جریان است که این فرآیندها بعضا با هم در تناقض هستند و برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی ارزیابی‌‌ها و پیش‌‌بینی‌‌ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به سفر جابری انصاری به سوچی برای رایزنی با طرف‌های روس و ترک درخصوص آمادگی برگزاری کنگره ملی سوریه اظهار داشت: روسای جمهور و وزاری امور خارجه دو کشور همکاری‌های تنگاتنگی با هم دارند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه رایزنی با جابری انصاری برای گفت‌وگو درخصوص اوضاع داخلی سوریه و رویکرد کشورها در سوریه را مهم خواند.

حسین جابری انصاری نیز در این دیدار با اشاره به روابط ایران و روسیه، رایزنی‌‌‌های نزدیک بین دو کشور را ضروری برشمرد و تصریح کرد: تحولات خاورمیانه و جهان عرب اقتضا می‌‌کند که این گفت‌وگوها در فواصل کوتاه انجام شود.

وی در این دیدار درباره تحولات منطقه، یمن و اوضاع این کشور و مرگ خاموش یک ملت در محاصره، اوضاع سوریه، فلسطین، عراق و لیبی به رایزنی پرداخت و خاطرنشان کردکه در سوچی هم با شرکای روس و ترک درباره سوریه به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با اشاره به کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است نهم و دهم بهمن در سوچی برگزار شود، هماهنگی‌‌‌ها با دوستان روسیه و ترکیه در این زمینه را ضروری خواند و ابراز داشت: مطمئنم این رایزنی‌‌‌ها به حل این مشکلات کمک خواهد کرد.

جابری انصاری افزود: ظرفیت‌های بالایی در دو کشور برای حل مشکلات منطقه و همچنین مبارزه با تروریسم وجود دارد و امیدواریم این رایزنی‌‌‌‌ها به افزایش و تقویت این ظرفیت‌ها کمک کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز