خبرگزاری کار ایران

خرازی:

حضور آمریکا در خاک سوریه غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۰۸

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد: حضور آمریکا در خاک سوریه کمکی به صلح در این کشور نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، سید کمال خرازی امروز در حاشیه دیدار با «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: دولت‌سوریه تاکید دارد آمریکا باید هرچه سریع تر خاک این کشور را ترک کند. 

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهارداشت: آمریکا باید اجازه بدهد مردم سوریه  خودشان با یکدیگر گفت‌وگو کرده تا صلح برقرار شود و بتوانند از این مشکلات عبور کنند. 

خرازی گفت: وزارت آشتی ملی سوریه تلاش دارد بین عشایر و گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های مسلح در خاک سوریه آشتی ملی برقرار کند و تلاش‌های خوبی هم در این زمینه انجام داده است. 

وزیر خارجه اسبق ایران گفت: با علی حیدر درباره راه‌های پیشرفت آشتی ملی در سوریه گفت‌وگو و نقش عوامل خارجی در آن گفت‌وگو کرده است.

وزیر آشتی ملی سوریه هم گفت: بیشتر گروه‌های سوری بر پیشرفت آشتی ملی تاکید دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. 

علی حیدر افزود: سوریه در این بحران پیروز خواهد شد و این پیروزی با کمک همپیمانان درحال محقق شدن است. 

وی با اشاره به روابط دیرین ایران و سوریه خاطرنشان کرد: دو کشور اکنون در یک سنگر قرار دارند و با هم به پیروزی خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز