خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

ایجاد شکاف بین مردم و سپاه حربه دشمن است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۴۶

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح سپاه را سرمایه ملی مردم ایران دانست و تاکید کرد: دشمان به دنبالی ایجاد شکاف بین مردم و سپاه هستند.

به گزارش ایلنا، سردار سید مسعود جزایری در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه گفت: روابط عمومی موفق می‌تواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقاء دهد و بین سازمان‌های مربوطه و مردم، رابطه مفید برقرار کند.

وی افزود: یکی از نخستین نهادهایی که هم زمان با تولد و شکل‌‌گیری سپاه ایجاد شد، روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروزه نیز این نهاد با پیشرفت تحسین برانگیز خود از یک نهاد صرفاً اطلاع‌‌‌رسانی عبور کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط عمومی را در انعکاس فعالیت‌های عظیم آن و ارتقا جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و تصریح کرد: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است. 

جزایری ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمه‌‌های دشمن معطوف به آنها بوده و نقش روابط عمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثی‌‌سازی این عملیات روانی دشمن مهم است و علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده است و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدم ستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.

وی روابط عمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و خاطرنشان کرد: روابط عمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب می‌تواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد که در واقع ظرفیت‌‌‌سازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمان‌ها متعالی است را منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت کند. 

این مقام عالی نظامی نقش روابط عمومی سپاه در خنثی‌‌سازی عملیات روانی و هجمه‌ای رسانه‌ای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و ابراز داشت: ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیت‌‌سازی برای سپاه و ناکارآمد ساختن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایت‌های فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم می‌سازد. 

جزایری سپاه را سرمایه ملی، منطقه‌ای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی و خادم بیان کرد: عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی، قانون‌‌گرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاش‌‌گری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاست‌‌زدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجسته‌‌تر از همه مصونیت و دین‌‌گرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.

وی همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه یادآور شد: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزش‌های انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم سازد اقدام غیرهوشمند و کمک‌‌کننده به عملیات روانی دشمن خبیث است. 

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح شناخت محیط زیست و مأموریت را از مؤلفه‌های مهم در موفقیت یک روابط عمومی هوشمند و کارآمد دانست و عنوان کرد: اشراف در روابط عمومی در سه حوزه درون سپاه، مخاطب و تاکتیک‌های عملیات روانی دشمن از موضوعاتی است که موفقیت بیشتر روابط عمومی سپاه را همواره تضمین کرده است. 

جزایری در پایان با قدردانی از همت و تلاش‌‌‌های روابط عمومی سپاه در بهره‌‌‌‌گیری هوشمندانه و مؤثر از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور برای نمایش اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی تأکید کرد: تصویرسازی درست از سپاه، بسیج در جایی که انعکاس حقایق و واقعیات است امری بسیار حساس بوده که با نقش‌‌‌پذیری جامعه رسانه‌‌ای کشور که بحمدالله عالمانه و مسئولانه در دستورکار اصحاب رسانه قرار دارد برای ملت ایران و علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام بخش و امیدآفرین است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز