خبرگزاری کار ایران

در مجلس مطرح شد؛

عثمانی: مصلحت هیات رئیسه، پدر حقیقت و واقعیت را درآورده است/ مطهری: هیچ زد و بندی بین هیات رئیسه مجلس و وزارت تعاون وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۲۹

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز توضیحاتی درخصوص بررسی تقاضای استیضاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در هیات رئیسه مجلس بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قسیم عثمانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت:  آیین نامه داخلی صراحت دارد که هیأت رئیسه موظف است پس از طرح استیضاح موضوع را به کمیسیون ارجاع و کمیسیون پس از مدت یک هفته استیضاح را به هیأت رئیسه ارجاع دهد .

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه زد و بندی پشت استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی است؟ در هیأت رئیسه مجلس تصویب شده که اگر ۱۰ امضا برای استیضاح جمع شود، موضوع اعلام وصول می شود،اما در حال حاضر ۱۱ امضا برای استیضاح ربیعی جمع شده و همچنان هیأت رئیسه استیضاح وزیر تعاون را اعلام وصول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مصلحت هیات رئیسه، پدر حقیقت و واقعیت را درآورده است، گفت: هیچ چیز مصلحت‌تر از واقعیت نیست و اجازه دهید پشت صحنه وزارت کار و رفاه اجتماعی مشخص شود.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی موضوع استیضاح مطرح شد که در این رابطه اختلاف نظر وجود دارد که آیا بعد از اینکه موضوع استیضاح از کمیسیون برمی‌گردد، اگر تعداد امضاکنندگان از ۱۰ نفر کمتر شود، امکان دارد افراد دیگری بعداً به لیست استیضاح کنندگان، اضافه شود یا خیر؟

وی که ریاست جلسه مجلس را برعهده داشت، افزود: درباره موضوع استیضاح یک نظر براین اساس بود که اگر بعد از بررسی کمیسیون، تعداد امضای استیضاح کنندگان به وزیر کمتر از ۱۰ نفر شود، این استیضاح از دستور کار مجلس خارج شود و اگر نمایندگان لازم بدانند که کار باید انجام شود؛ باید استیضاح جدیدی مطرح و وزیر دوباره در کمیسیون برای بررسی استیضاح حضور یابد.

نماینده مردم تهران گفت: درخصوص موضوع استیضاح یک نظر دیگر نیز مطرح شده است که از آیین‌نامه این‌گونه برداشت می‌شود که امکان اضافه شدن امضا استیضاح کنندگان همچنان وجود دارد،در هر صورت این موضوع باید بررسی شود و تا فردا تصمیم قطعی دراین رابطه اعلام خواهد شد.

مطهری تصریح کرد: تاکید دارم هیچ زدوبندی بین هیات رئیسه مجلس و وزارت تعاون وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز